Az eddig látotthoz képest gyökeresen új autóval folytatja a felkészülést a Hyundai Motorsport. A Rally1-es Hyundai i20 minden eddig látott alkatrésze megváltozik.
„Az egyetlen alkatrész ami hasonlít a jelenlegi autóhoz, az a felni, és nem viccelek” – mondta Andrea Adamo arra kérdésre, hogy mennyire hasonlít majd a jövő évi autó, arra, amivel eddig teszteltek.
Adamo hozzátette, hogy amikor a szezon elején megállapodás született arról, hogy a Hyundai leszerződteti az M-Sport technikai igazgatóját, Christian Loriaux-t, a technikai vezető egy tiszta papírlapot kapott.
„Azt mondta, sokba kerülhet. Azt válaszoltam neki: az a dolgod, hogy győztes autót építs, taníts meg az embereknek dolgokat, nekem pedig segíts átszervezni a rendszert. Az én dolgom, hogy pénzt találjak a megvalósításhoz: te csináld a te dolgod, én az enyémet” – mondta Adamo.
Ennek a tiszta lapról kezdett munkának – amelyet az indokolt, hogy Loriaux nem szakadt el teljesen az M-Sporttól, ám a Rally1-es Pumáról is voltak információi -, az lett a vége, hogy a csapat tényleg új autót épített. A teszteket is nulláról kezdik, kétnapos rollout után, hatnapos intenzív teszt következik a csapat megszokott teszt helyszínén.
Bár furcsán hangzik, de a Hyundai így tulajdonképpen két 2022-es autót épített.
„A mostani autó egy prototípus. Meglehetősen gyorsra építettük, hogy kellő tapasztalatot gyűjthessünk vele az újhoz. Mindig mondom az embereimnek, hogy remek munkát végeznek, de ezúttal valami fantasztikusat alkottak” – magyarázta Adamo.
Új a váltóház, új a belső tér, új a differenciál, változott a teljes hajtáslánc. A karosszériaelemek is változnak majd, így valóban teljesen új autóról beszélhetünk.
Arra a kérdésre pedig, hogy a jelenlegi autót elterelésnek és promóciónak tekinthetjük-e a média és a rajongók számára, Adamo elmosolyodott, és azt mondta: „Ezért láttad ezt az autót. És örültem, hogy a többi csapat is figyelt…”