A Katarban történtek után Michael Masi tisztázta, ezentúl az FIA rögzíteni fogja a különböző kihágások miatt kapott rajtbüntetéseket, hogy elkerüljék a kérdéses eseteket.
Bottas és Verstappen hasonló kihágásért különböző büntetést kaptak. Előbbi szimpla, utóbbi dupla sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyásáért kapott három, illetve öt rajthelyes hátrasorolást.
A Mercedes finn pilótája a harmadik helyről a hatodikra esett vissza, ám a holland kollégáját előle a másodikról sorolták hátra a hetedikig, így ezzel nyert egy helyet.
Legalábbis azt gondolnánk, az FIA versenyigazgatója, Michael Masi azonban nem így vélekedett.
„Ezeknek büntetéseknek rögzítve van a mértéke. Ha az összes rajtbüntetés megnézzük, előre meg vannak határozva. Ha öt hely, akkor mind az ötöt hátra kell lépni.”
Eddig, ha többen kaptak büntetést, egyesek érintettek még előre is léptek a többiek hátrasorolása miatt.
„Ha nagyon sok büntetés van, ez még mindig előfordulhat. Szeretném biztosítani, ha valakit hátrasorolnak, teljes mértékben letöltse azt.”
Emiatt a rajtrácson kisebb zavarodás támadt, hogy Carlos Sainz vagy Valtteri Bottas indulhat-e az ötödik helyről. Az FIA által kiadott előzetes lista szerint ugyanis még a régi sorrend szerint volt felírva a két versenyző.
A rajtrácsra érve azonban – 22 perc elteltével – kaptak egy második listát, amin már az új módszer szerint szerepeltek a nevek. Masi azonban tisztázta, csak egy adminisztratív hibáról volt szó.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon