A mezőny túlzottan agresszív rázókő-használata okozta Katarban a szokatlanul sok defektet a Pirelli szerint.
A Katari Nagydíj állandó kísérőeleme volt a rengeteg defekt az egész hétvége során. Valtteri Bottas és Lando Norris mellett például a futamon mindkét Williams-pilóta pórul járt. A Pirelli ezek során nem talált közös jellemvonást és különböző eseteknek minősített őket. Gyártási hibáról pedig pláne nincs szó az olasz gumiszállító szerint.
„Az eddigi vizsgálatok alapján kijelenthető, hogy a defekteket a rázókövekkel nagy sebességnél történő túl sok találkozás okozta” – áll a Pirelli nyilatkozatában. „Mindezek mellett adott volt egy csak a katari pályára jellemző oldal- és függőleges irányú terhelés is.”
„A rázóköveken való áthajtás kemény igénybevételnek tette ki az abroncsokat. Ezeket nem lehetett előre lemérni. Ennek mértéke sérüléseket okozott aztán a konstrukcióban, valamint nyomásvesztést az oldalfalban. Ezt követően jött a defekt néhány másodpercen belül.”
A katari versenyt megelőzően egyébként a Pirelli felhívta a figyelmet a bal első gumik (amelyeken defektet kapott minden érintett versenyző) nagy igénybevételére a verseny során. Végül maga a Pirellit irányító Mario Isola oszlatott el ezzel kapcsolatban minden aggályt, amikor úgy fogalmazott, semmilyen abnormális adatot nem látnak a szabadedzések és az időmérő alapján.”
A Pirelli analízisével egybevág Fernando Alonso gumikezelése is. A spanyol egy váratlan egykiállásos taktikával ért fel a dobogó legalsó fokára, 2014 után először.