Max Verstappen további büntetést kapott a stewardoktól Szaúd-Arábiában.
Lewis Hamilton és a holland pilóta nem igazán értett meg egymást a 37. körben. A 24 éves versenyző lelassított, hogy elengedje riválisát, míg a hétszeres világbajnok nem tudta mit csinál a Red Bull pilótája, így belement hátulról az autójába.
A stewardok beidézték a két versenyzőt, majd meghozták a döntésüket: Max Verstappent további 10 másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal sújtották!
A hivatalos közleményben a versenyfelügyelők a következőkkel indokolják döntésüket:
,,A stewardok meghallgatták a 33-as rajtszámot viselő versenyzőt (Max Verstappen), a 44-es számmal versenyző pilótát (Lewis Hamilton) és csapatuk képviselőit. Ezen felül visszanézték a felvételeket és a telemetriát, ami alapján megállapították, hogy inkább a 33-as rajtszámú versenyző a hibás.
A 21. kanyarban a 33-as rajtszámot viselő pilóta azt az utasítást kapta, hogy adja vissza a pozíciót a 44-es autónak. A csapata azt tanácsolta, hogy ezt ‘ a stratégia’ mentén tegye meg. A 33-as konstrukció így a 26-os kanyarban jelentősen lelassult, ugyanakkor nyilvánvaló volt az, hogy egyik versenyző sem szeretné átvenni a helyet a DRS zóna 3-as észlelőpontja miatt.
A 33-as versenyző elmondta, hogy csodálkozott azon, hogy a 44-es számot viselő pilóta miért nem előzte meg. A 44-es konstrukció vezetője azt válaszolta, hogy nem volt tudatában annak, hogy a 33-as pilóta miért lassított. A versenyfelügyelők számára a kulcsfontosságú adat az volt, hogy a 33-as konstrukció vezetője hirtelen fékezett (69 bar), ami 2,4 G lassulást eredményezett. Ugyanakkor elfogadják azt a magyarázatot is, hogy a 44-es rajtszámú pilóta megelőzhette volna ellenfelét amikor először lassított, viszont megértjük azt is, hogy miért nem akart egyikük sem elől menni azon a ponton. Azonban a stewardok megállapították, hogy a 33-as rajtszámú versenyző fékezése kiszámíthatatlan volt, ezért ez volt az ütközés elsődleges oka. Így az ilyen esetekben kiosztandó 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.”