Hayden Paddon közel áll ahhoz, hogy 2022-ben a WRC2-ben induljon egy Hyundai i20 N Rally2-vel.
Az új-zélandi pilóta 2018-ban versenyzett utoljára a világbajnokságon. Akkor nyolcadik lett a Hyundai i20 WRC-vel. Abban az évben Sebastian Marshall navigált neki, ő utána Kris Meekevel versenyzett, majd 2021-ben az Arctic Rallyn visszakerült a Hyundai-hoz, egy futamra beült Olvier Solberg mellé.
Paddon az utóbbi három évben javarészt hazájában versenyzett, 2019-ben még elindult a Wales Rallyn egy Fiestával, akkor negyedik lett a WRC2 Pro kategóriában. Azóta nem szakadt el a Hyundaitól, idén intenzív programot futott az elektromos Kona EV-vel. A Waimate50 fesztivál hegyiversenyén első lett az autóval.
Úgy látszik az elektromos csoda-Kona nem elégítette ki Paddont, aki kétéves szerződést szeretne kötni a Hyundai-jal, hogy újra a világbajnokságon versenyezzen. Rally1-es ülésre nincs esélye, de a WRC2 is megfelelne neki.
„A Rally2 a leginkább reális lehetőség. Természetesen egy Rally1-ben ülnék legszívesebben, de tudom, hogy először vissza kell térnem a mezőnybe, ezért ezen dogozunk a következő évre” – mondta Paddon.
A versenyző azt is elárulta, hogy az elmúlt két évben többször is közel állt ahhoz, hogy visszatérjen a WRC-be, de többek közt a világjárvány miatt ezek meghiúsultak.
2022-ben a nagy álma az, hogy az Új-Zéland Rallyn egy Rally1-es autóval induljon.
„Úgy ismerem az utakat, mint a tenyeremet, és úgy gondolom, hogy jó munkát tudnék végezni. Még mindig úgy érzem, nagyon jó formában vagyok, és tudom, hogy jól vezetek. Nyilvánvalóan az elektromos Konával dolgoztam már ezeken a pályákon, így tudom, hogyan kell vezetni egy elektromos vagy hibrid autót” – fejtegette Paddon.
Amennyiben összejön a megállapodás a Hyundai csapattal, tovább erősödne a jövő évi WRC2 mezőny, ami azt jelentené, hogy a bajnokság második vonala is komoly izgalmakat hozhat.