back to top
KezdőlapRallyItt vannak az új költségcsökkentő Rally1-es szabályok

Itt vannak az új költségcsökkentő Rally1-es szabályok

-

A Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén egy sor szabályváltozást jelentett be az FIA. Ezek célja a költségek csökkentése, a biztonság fokozása, és a fenntarthatóság elősegítése.

- Hirdetés -
[adrotate group="1"]
[adrotate group="7"]

A WRC 2022-re szóló új Rally1 hibrid szabályozásának részeként a gyártók autónként három helyett csak két motort használhatnak, míg a gyártói bajnokságban világbajnoki pontokat szerző autók kilenc 100 kW-os hibrid egységet használhatnak a szezonban. A hibrid egységekre vonatkozó korlátozás a teszteket nem érinti. A többi Rally1-es autó (tehát a gyártói pontokat nem szerzők) minden versenyen egy beépített és egy tartalék hibrid egységet használhat.

- Hirdetés -
[adrotate group="2"]
[adrotate group="5"]

Szintén a költségek csökkentése a célja annak, hogy a minimum súlyhatárt 10 kilogrammal megemelték.

- Hirdetés -
[adrotate group="3"]
[adrotate group="9"]

Biztonsági intézkedés, hogy minden autóban lesz egy speciális HV class 0 osztályú védőkesztyű, arra az esetre ha a hibrid egységekkel bármilyen probléma adódna.

Rally1 2022
HV class O védőkesztyű

A Rally1-es autókat piros alapon  fehér HY jelzéssel látják el az első ajtókon, a rajtszámuk pedig piros lesz, hogy könnyebben beazonosíthatóak legyenek a bírók és a nézők számára. Ezen felül egy piros vagy zöld fény jelzi az autók első szélvédőjének közepén és a B oszlop tetején, hogy az autóhoz hozzá lehet érni vagy sem. Ha a piros fény világít vagy egyik fény sem világít, akkor tilos az autót megérinteni.

Rally1 2022
foto: FIA

Az FIA a várakozásokkal ellentétben még nem tisztázta a 2022-es 13 fordulós versenynaptár kilencedik versenyének helyszínét. Az auguszusi fordulóra Észak-Írországot tartják legesélyesebbnek.

ford puma Rally1
foto:M-Sport
- Hirdetés -
[adrotate group="6"] [adrotate group="8"]

Hírlevél

- Hirdetés -
[adrotate banner="47"]