A Honda, mielőtt a Red Bull Racinggel és a Toro Rossóval/AlphaTaurival partnerségbe lépett volna, a McLaren motorszállítója volt. Nem túl jó eredménnyel. Ezt leginkább a wokingi csapat akkori spanyol versenyzője, Fernando Alonso sérelmezte. Bizonyára mindenki emlékszik a klasszikussás és mémmé vált „GP2 engine!” felkiáltására.
Miután a McLarennel szétváltak útjaik és az energiatalosokkal kezdtek dolgozni, aztán egyre jobban alakult a Honda megítélése az F1-ben. Olyannyira, hogy bár már rég bejelentették, hogy 2022-től nem kívánnak részt venni a sportban, 2021-ben az egyéni bajnoki cím megszerzéséhez segítették Max Verstappent és a Red Bull is végig versenyben volt a konstruktőri címért.
A Honda úgy véli, hogy a McLarennel való legutóbbi Forma-1-es motorpartnerségük kudarcának egyik oka az volt, hogy túl nagy tiszteletet éreztek egymás iránt ahhoz, hogy megfelelően kommunikáljanak.
„A mclarenes napokban sokat tanultunk tőlük, de úgy gondoljuk, hogy túlságosan is tiszteltük egymást” – mondta japán gyártó F1-es főnöke, Masashi Yamamoto .
„Ezért volt talán egy kicsit rövid a kommunikációnk, és kár, hogy így nem alakult jól a projekt.”
Furcsa ilyet hallani, de teljesen lehetséges, hogy tényleg ez történt. A Red Bull vélhetően karakánabbul állt ki meglátásai mellett, ami hatékonyabb kommunikációt és előrelépést eredményezett.