A 2021-es Forma-1-es Abu Dhabi Nagydíj végeztével Max Verstappen élete első világbajnoki címét biztosította be, ugyanakkor ennek körülményei igen vitatottnak bizonyultak, sőt, azok is lesznek még.
Verstappen az utolsó körben előzte meg Lewis Hamiltont, amire (a Mercedes taktikai hibájáról nem szólva) amiatt nyílt lehetősége, mert az utolsó körre újra elengedték a mezőnyt a safety car után, a lekörözött versenyzők egy része viszont nem vehette vissza a körét. Lényegében tehát a safety car pályáról való távozásának procedúrája nem a megszokott módon folyt. A Mercedes rögtön a verseny után két óvást is benyújtott, de eredménytelenül.
Most azonban az újonnan választott FIA elnök, Mohammed Ben Sulayem vezérletével az FIA részletesen kivizsgálja a történteket. Nemrég egy közleményt adtak ki ezzel kapcsolatban, részletezve ennek módját.
„Az FIA elnöke konzultációt indított az összes F1-es csapattal különböző kérdésekről, köztük erről is” – állt a közleményben. „Január 19-én a Sporttanácsadó Bizottság egyik napirendi pontja a safety car használatának módjával foglalkozik majd. Az ezt követő szakaszban pedig sor kerül egy közös megbeszélésre az összes F1-es pilótával. A részletes elemzés eredményét februárban terjesztik az F1 Bizottság elé, a végleges döntéseket pedig a Motorsport Világtanács március 18-i bahreini ülésén jelentik be. Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem felkérte a sportfőtitkárt és nemrég kinevezett együlésesekért felelős vezetőt, Peter Bayert, hogy tegyen javaslatokat az FIA F1-es struktúrájának felülvizsgálatára és optimalizálására a 2022-es szezonra.”
FIA Statement #F1 pic.twitter.com/SQXKxK5LOG
— FIA (@fia) January 13, 2022