Martin Brundle egykor Forma-1-es pilóta nem hisz abban, hogy Michael Masi esetleges eltávolítása az F1 versenyigazgatói posztjáról megoldaná a sportág problémáit.
Az FIA-t és az F1-et egész 2021-ben kritizálták a versenybírák következetlen döntései miatt. Ennek csúcspontja a múlt hónapban, az Abu Dhabiban rendezett szezonzárón jött el, mikor Masi engedélyezte, hogy a versenyben vezető Lewis Hamilton és a második helyezett Max Verstappen közötti lekörözött autók a Safety Car fázis alatt megelőzzék kiálljanak a két versenyző közül és visszavegyék valós pozíciójukat. Így egy körrel a leintés előtt Verstappen könnyebben meg tudta előzni Hamiltont, mert nem kellett kikerülgetnie a lekörözötteket.
A frissebb gumikon Verstappen meg is előzte Hamiltont, és megnyerte a versenyt, a bajnoki címmel együtt. Az eset után a Mercedes felháborodott, a közönség nagy része pedig Masi menesztését „követeli”.
A legfrissebb pletykák szerint Hamilton most a visszavonulást, vagy legalábbis egy év kihagyást fontolgat, sőt a szezon után a Mercedes állítólag megállapodást kötött a sporttal, mi szerint Hamilton marad a mezőnyben, amennyiben Masit eltávolítják pozíciójából.
Nem Masi kirúgása a megoldás
Az FIA még nem közölte Masi 2022-es pozícióját, Brundle azonban úgy véli, hogy nem oldaná meg a gondokat, ha a versenyigazgatót lecserélnék.
„Ha az FIA és az F1 azt akarja, hogy Michael Masi maradjon, és ha Michael Masi maradni akar, akkor egyértelműen csak egy esélye maradt. Szóval nem tudom, hogy ez összességében tartható-e” – mondta Brundle a Sky F1-nek.
„Kivel helyettesítenéd őt? Vigyázz, mit kívánsz – mondanám ebben az esetben.”
Masi 2019 elején vette át az F1 versenyigazgatói posztját, miután Charlie Whiting váratlanul elhunyt.
Brundle szerint a következetesség és a kiegyensúlyozott döntéshozatal biztosításának legjobb módja, ha Masi feladatkörét több személy között osztják szét.
„Amit teljesen biztosan tudok, az az, hogy Michael Masi leváltása nem fogja megoldani a problémát” – mondta. „Ez túl nagy feladat ahhoz, hogy egy ember megbirkózzon vele, egy 23 versenyből álló szezonban ez csak tovább fog nőni.”
„Annak idején 16-18 futam volt Charlie és Herbie (Blash) számára. Charlie indította mindig a futamot, Herbie pedig gyakorlatilag a versenyigazgató volt, amíg Charlie vissza nem jött a rajtrács mellől.
„Mindent kézben tartottak, de ez exponenciálisan növekszik (a versenyek száma), így Masinak, ha marad, sok támogatásra lesz szüksége maga körül, és gyanítom, hogy jelenleg ezt keresik.”
„És ki akarna most valójában a helyére lépni?”