A Formula E 2025-ös és 2026-os szezonjaira szánt Gen3-as autó módosítása kezd formát ölteni, és 2022 elején hivatalosan is bejelenthetik.
A tisztán elektromos hajtású sorozat tervei közt szerepelnek olyan esztétikai és műszaki változtatások, amelyek az egyes szabályrendszerek során részlegesen is megvalósulhatnak, ahogyan az 2016-ban a Gen1-es Formula E autó módosításai esetében is történt.
Terveiket a 2020-21-es szezonban egy Gen2 Evo autóval akarták megmutatni, de költségtakarékossági okokból elvetették az ötletet.
Most pedig állítólag a közelmúltban megkezdődtek az új, Gen3-as autók átdolgozását célzó tervek, amelyekről a csapatok, a promóter és az FIA között zajlottak megbeszélések. Ezek célja, hogy egy frissített Gen3-as autót tervezzenek a második homologizációs időszakra, amely a 11. szezon kezdetén, 2024/25-ben kezdődik.
Bár az FIA motorsport világtanácsának párizsi ülésén nem esett szó a részletekről, a The Race úgy tudja, hogy az Evo konstrukció paramétereit már kidolgozták.
Mindezt annak ellenére, hogy a csapatok hivatalos költségplafonja a 2023-as szezontól lép életbe, míg a gyártók pénzügyi struktúrája valószínűleg a 2025-ös kampányra érkezik.
„Eléggé tisztában vagyunk a technikai ütemtervvel, de szükségünk van még néhány további megbeszélésre a gyártókkal, hogy megállapodjunk arról, hogy mi lesz a (11-es (2025-ös) és a 12-es (2026-os) szezonban” – mondta a The Race-nek a múlt hónapban a szezon előtti valenciai teszten Frederic Bertrand, az FIA Formula E és innovatív sporttevékenységekért felelős igazgatója.
„Ami egyértelmű, hogy a kilences (2023-as) és a tízes (2024-es) szezon a jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint zajlik majd, és aztán ha valami másra vagy kiegészítésre gondolunk, akkor az a második szakaszban kerül bevezetésre.”
Tesztidőszakkal kezdenek
Az FIA jelenleg azt tervezi, hogy a 2023-as évet a gyártók költségplafonjának tesztidényeként kezeli majd, mielőtt 2024-től hivatalosan is alkalmazná azt, hogy a 2025-ös és 2026-os új homologizációra egy esetleges Gen3-at is lefedjen majd.
Az FIA motorsport világtanácsa megerősítette azt is, hogy a 2022-es új kvalifikációs struktúra csoportos szakasza két perccel meghosszabbodik, 10 percről 12 percre. Emellett a csoportos kvalifikáció során végrehajtott boxkiállásokat a garázsban kell majd végrehajtani és csak maximum négy csapattag vehet részt bennük.
Mindkét eljárást kipróbálták a közelmúltban, a szezon előtti tesztelésen tartott próbakvalifikációs ülésen.