A Spa-Francorchamps pályán zajló átfogó munkálatok részeként egyes kanyarokban, visszatérnek a kavicságyak.
Ami annak idején kavicsos és füves bukótér volt a pálya különböző részein, később leaszfaltozták, de most kiderült, hogy a pálya több nagy- és kissebességű kanyarjában részleges kavicságyal újbóli léteítésén dolgoznak.
Az Eau Rouge és a Raidillon szakaszán már korábban is történtek változtatások a biztonság javítása és a bejárati sebesség csökkentése érdekében. A felújítások most a híres belga pálya többi részére is kiterjednek.
„A Raidillon tetején (4-es kanyar), a pálya jobb oldalán kiszélesítik az aszfaltcsíkot” – áll a pálya módosított tervében.
„A Raidillon bal oldali részén (3-as kanyar) egy nagyobb aszfaltos bukótérnek adnak majd helyet. Ami a Raidillon lábát, az Eau Rouge-t (2-es kanyar) illeti, a korlátokat áthelyezik, hogy lehetővé tegyék a bukótér megnövelését.”
🚧🏍🚧🏎🚧 #workinprogress #6
"La Chicane" work in pictures. Read more 👇
➡️ FR : https://t.co/yhYEtj72BL
➡️ EN : https://t.co/WhnPrkEs4E#circuitspa #spafrancorchamps #24hspamotos pic.twitter.com/cqn6DhOVEP— Spa-Francorchamps (@circuitspa) January 13, 2022
„A Raidillon tetején aztán április végére egy fedett lelátót is építenek, amely 4600 férőhelyet és VIP-páholyokat foglal magában.”
A nagy sebességű Double Gauche (Pouhon) kibővített buköterébe kavics kerül, hogy a pálya határait közelebb hozzák a rázókőhöz, ami kevesebb hibalehetőséget ad a versenyzők számára, a pálya egyik leggyorsabb részén.
Ugyanez vonatkozik majd a „Buszmegálló” és a Les Combes fékezési zónáira is, a két bal-jobb kombinációnál kavicsot helyeznek el a lejtő egy részén, kifejezetten a Les Combes-nál pedig egy új szervizutat használnak majd.
Az első, La Source nevű kanyarban szintén változások történnek a „pályabiztonság megerősítése” érdekében, ahol megnövelik a bukótér területét és kavicságyat telepítenek, hogy hatékonyabban lassítsák az autókat.