A hétszeres Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton 200 millió dolláros befektetés részeként szállt be a Zapp gyors élelmiszer-kiszállítással foglalkozó startupba.
A londoni székhelyű cég pénteken közölte, hogy az összeget a Lightspeed Venture Partners, a 468 Capital és a BroadLight Capital kockázatitőke-társaságok által vezetett B sorozatú finanszírozási körben szerezte. Az ügyletben a meglévő befektetők, az Atomico, a Burda és a Vorwerk Ventures szintén részt vettek.
A Zapp nem hozta nyilvánosságra Hamilton részesedésének nagyságát.
A 2020-ban alapított Zapp szolgáltatása lehetővé teszi, hogy az emberek rágcsálnivalókat, italokat és alapvető cikkeket vásároljanak az úgynevezett „sötét boltokból”. Vagyis olyan kis raktárakból, amelyeket kizárólag az online szállítási megrendelések előkészítésére építettek. Az alkalmazás azt ígéri, akár 20 perc alatt megkaphatja a vásárló a rendelését.
A Zapp egyike a sok feltörekvő európai kiskereskedőnek, amelyek a szupergyors kiszállítás ígéretével versengenek a vásárlókért. Néhány jól finanszírozott rivális, köztük a török Getir és a német Gorillas és Flink cégek ellen versenyeznek.
A Zapp azt állítja, hogy különbözik a versenytársaktól, mivel alkalmazása a kisboltok digitális alternatíváját kínálja, nem pedig egy szupermarket, például a Tesco vagy a Sainsbury’s online változatát. A vállalat jelenleg hét városban, köztük Londonban, Amszterdamban és Párizsban működik.
„Ezzel az új tőkével arra fogunk összpontosítani, hogy nyereségességet érjünk el a meglévő piacainkon, valamint arra, hogy a Zappot világszerte új ügyfelekhez juttassuk el” – mondta Joe Falter, a Zapp társalapítója egy nyilatkozatban.
A JPMorgan a Zapp pénzügyi tanácsadójaként működött közre az ügylet során – közölte a vállalat.
A gyors kiszállítással foglalkozó cégek a koronavírus-járvány kitörése óta gyors növekedést tapasztaltak.