Különböző hírek láttak napvilágot a Mercedes töréstesztjéről.
A „téli álmukból lassan felébredő” Forma-1-es csapatok egyre több tartalmat tesznek közzé a közösségi médiás oldalaikon. Ugyanakkor a média sem pihen, sorra deríti ki, hogy melyek azok a konstrukciók, amik sikeresen abszolválták az első akadályt, avagy ki bukott meg rögtön az elején.
A Ferrari például sikeresen teljesítette a frontális töréstesztet, míg a Red Bull elbukott a próbatételen. A csillagosok helyzete viszont nem egyértelmű, ugyanis ellentétes hírek láttak napvilágot a W13-mal kapcsolatban.
A Motorsport.com olasz kiadása nemrég megírta, hogy az Ezüst Nyilak extrém megoldásokkal felvértezve vágnak neki az új szezonnak, viszont a Bikákhoz hasonlóan ők is elhasaltak a törésteszten. A lap szerint már egy „B” opciót is előkészített a német gárda, arra az esetre, ha a túl ambiciózus dizájn elbukna. Az olasz forrás szerint nem ütközött komoly problémába a Mercedes, csupán pár napot veszített.
Ugyanakkor értesüléseik szerint Adrian Newey sem aggódik az RB18 miatt. A problémát egy-kettőre kijavítják a lap szerint, így felszerelkezve és reményekkel telve utazhatnak Barcelonába.
Azonban holland Gpblog.com azt állítja, hogy a csillagosok nem buktak el a frontális törésteszten, hanem sikeresen teljesítették azt. A lap az Ezüst Nyilakat idézve a következőket írja:
„Hetekkel ezelőtt befejeztük már a homologizációt.”
A Gpblog.com szerint a Mercedes megkapta az F1 és a FIA jóváhagyását, így valóban abszolválták a kötelező köröket. Mindazonáltal, az olasz Motorsport.com által hiányolt oldalsó törésteszt nem releváns, és a szabályok értelmében az már nem kötelező, mivel standard elemekkel dolgoznak.
A Mercedes a saját felületein ugyanakkor nem kommentálta az ügyet.