back to top
KezdőlapFormula 1"Kevésbé érzékeny" helyre helyezi a Mercedes a motort az új autóban

„Kevésbé érzékeny” helyre helyezi a Mercedes a motort az új autóban

-

Hywel Thomas, a Mercedes AMG High Performance Powertrains ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a csapat az erőforrás „kevésbé érzékeny” területeire történő elhelyezésével igyekezett teret engedni az aerodinamikai találékonyságnak.

Az F1 műszaki szabályainak radikális változása miatt a csapatoknak jelentős változásokat kell eszközölniük az idei autókon. És bár az idei autók már több mint egy éve készülnek, még mindig számos probléma tudja felütni a fejét.

A korlátozó aerodinamikai szabályok miatt a tervezési folyamat során a csapatoknak megköti a kezét az erőforrásaik mérete és alakja is. A karosszériát gyakran a lehető legközelebb igazítják az erőforráshoz.

„Minden évben megnézzük az erőforrást és azt, hogy helyezkedik el a kasznin belül, azért, hogy a legjobb köridőt érhessük el” – magyarázta Thomas a Mercedes YouTube-videójában.

„Az, hogy 2022-ben egy teljesen új kasznink lesz, ez azt jelenti, hogy lehetőségünk van mindent újra átvizsgálni.”

„Vannak olyan területek az autón, amelyek nagyon érzékenyek lesznek a köridőre, és lesznek más területek, amelyek kevésbé érzékenyek.”

„Az erőforrással azt próbáljuk elérni, hogy minél távolabb maradjunk az érzékeny területektől. Hogy a lehető legnagyobb rugalmasságot adjuk az autó tervezőinek, és az erőforrás alkatrészeit olyan területekre csoportosítjuk, amelyek kevésbé érzékenyek.”

„Ez azt jelenti, hogy kéz a kézben dolgozunk a futómű részleggel és az összes mérnökkel, hogy az erőforrást pontosan oda helyezzük el, ahová kell. Hogy a leggyorsabb összcsomagot tudjuk elkészíteni.”

Bár mindenki az autók megjelenésében, az aerodinamikában látja a legnagyobb változást idén, azért a motort és érintik újdonságok.

„Van néhány változás az erőforrás oldalán is, és ezek elég fontosak” – magyarázta Thomas.

„Van egy E10-es üzemanyagunk, ami azt jelenti, hogy az üzemanyagnak 10 százalék etanolt kell tartalmaznia, az etanol fenntartható változatát, és szintén ’22 elején befagyasztják a belsőégésű motorokat a teljesítmény tekintetében.”

„A szezon későbbi szakaszában az elektromos rendszereket is befagyasztják a teljesítmény szempontjából.”

„Szóval az idei év kihívása az volt, hogy mindezt összerakjuk, készen álljunk az első versenyre.”

Forrásgpfans.com