Pascal Wehrlein elégtételt szerzett az eddigi rossz szerencséjén, és negyedik nekifutásra legyőzte a mexikói mumusát.
A Formula E mexikói állomása a tavalyi pueblai kiruccanás után visszatért a fővárosba.
Az új időmérőn a várakozásoknak megfelelően a két Mercedes és a listavezető Mortara továbbjutott az első körből, a két Techeetah és a jó formát mutató két Porsche mellett.
A két Mercedes már az első párbajban kiesett, így a pole-ért végül Mortara és Wehrlein vívott. Miután a Venturi pilótája egy hibát vétett a stadionban és megpörgött a Peraltada kijáratán, a Porsche pole született.
A rajtnál nem történt változás, csupán a stadionba érve koccant Alexander Sims, és kényszerült kiállni a versenyből. Lotterer hamar aktiválta az Attack Mode-ot, amit lereagált Mortara és egy körrel később Wehrlein is.
Giovinazzi meglátogatta a boxutcát, ami a Formula E-ben verseny alatt nem szokványos, majd visszajött a pályára, de végül kiállt a versenyből.
Mortara átvette a vezetést, és mögé Vergne jött fel a második helyre, a két Porsche elé. Később azonban a Porschék – némi spórolás után – visszaelőzték a franciát és a svájci-olaszt is.
Frijns eközben felzárkózott a negyedik helyre, ami Mortara visszaesése után a dobogót jelentette számára. Később azonban a két Techeetah ellen nem tudta tartani a pozícióját, így mégis csak a Venturi mögött kötött ki.
Mivel Wehrlein éppen csak az óra lejárta előtt lépte át a célvonalat, sokan nem tudták kiszámítani, hány kör is van hátra.
De Vries és a két Nissan számítottak még egy körre, míg Vandoorne és a két Jaguar visszaestek a verseny végén.
Miután 2019-ben az utolsó pillanat fogyott el az energiája, tavaly pedig Pueblában egy banális ok miatt zárták ki, Pascal Wehrlein megszerezte saját – és csapata – első Formula E győzelmét. Csapattársa, André Lotterer pedig rögtön kettős győzelemmé tette az eredményt.
A verseny végeredménye:
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1 | 🇩🇪 Pascal Wehrlein | Porsche | – |
2 | 🇩🇪 André Lotterer | Porsche | +0.302 |
3 | 🇫🇷 Jean-Éric Vergne | Techeetah | +9.051 |
4 | 🇵🇹 António Félix da Costa | Techeetah | +9.975 |
5 | 🇨🇭 Edoardo Mortara | Venturi | +18.356 |
6 | 🇳🇱 Nyck de Vries | Mercedes | +19.020 |
7 | 🇳🇱 Robin Frijns | Envision | +20.232 |
8 | 🇧🇷 Lucas di Grassi | Venturi | +22.525 |
9 | 🇨🇭 Sébastien Buemi | Nissan | +23.394 |
10 | 🇩🇪 Maximilian Günther | Nissan | +26.497 |
11 | 🇬🇧 Jake Dennis | Andretti | +26.829 |
12 | 🇧🇪 Stoffel Vandoorne | Mercedes | +27.086 |
13 | 🇳🇿 Nick Cassidy | Envision | +28.794 |
14 | 🇬🇧 Oliver Turvey | NIO 333 | +32.978 |
15 | 🇬🇧 Sam Bird | Jaguar | +35.677 |
16 | 🇬🇧 Oliver Rowland | Mahindra | +36.047 |
17 | 🇺🇸 Oliver Askew | Andretti | +36.395 |
18 | 🇬🇧 Dan Ticktum | NIO 333 | +44.607 |
19 | 🇳🇿 Mitch Evans | Jaguar | +1:02.458 |
20 | 🇧🇷 Sérgio Sette Camara | Dragon | +1:21.406 |
A bajnokság állása:
# | Pilóta | Csapat | Pont | |
1 | 🇨🇭 Edoardo Mortara | Venturi | 43 | 0 |
2 | 🇳🇱 Nyck de Vries | Mercedes | 37 | -6 |
3 | 🇩🇪 Pascal Wehrlein | Porsche | 30 | -13 |
4 | 🇩🇪 André Lotterer | Porsche | 30 | -13 |
5 | 🇧🇷 Lucas di Grassi | Venturi | 30 | -13 |
6 | 🇧🇪 Stoffel Vandoorne | Mercedes | 28 | -15 |
7 | 🇫🇷 Jean-Éric Vergne | Techeetah | 27 | -16 |
8 | 🇬🇧 Jake Dennis | Andretti | 25 | -18 |
9 | 🇳🇱 Robin Frijns | Envision | 24 | -19 |
10 | 🇵🇹 António Félix da Costa | Techeetah | 12 | -31 |
11 | 🇬🇧 Sam Bird | Jaguar | 12 | -31 |
12 | 🇳🇿 Nick Cassidy | Envision | 7 | -36 |
13 | 🇬🇧 Oliver Rowland | Mahindra | 4 | -39 |
14 | 🇺🇸 Oliver Askew | Andretti | 2 | -41 |
15 | 🇨🇭 Sébastien Buemi | Nissan | 2 | -41 |
16 | 🇳🇿 Mitch Evans | Jaguar | 1 | -42 |
17 | 🇩🇪 Maximilian Günther | Nissan | 1 | -42 |
18 | 🇬🇧 Oliver Turvey | NIO 333 | 0 | -43 |
19 | 🇬🇧 Alexander Sims | Mahindra | 0 | -43 |
20 | 🇧🇷 Sérgio Sette Camara | Dragon | 0 | -43 |
21 | 🇬🇧 Dan Ticktum | NIO 333 | 0 | -43 |
22 | 🇮🇹 Antonio Giovinazzi | Dragon | 0 | -43 |