Ideje tudomásul vennünk, hogy a kripto piac egyre népszerűbb, és már a Forma-1-be is begyűrűzött. NFT, szurkolói tokenek, és egyre több kriptovalutával kapcsolatos szponzori megállapodás.
A legújabb a Red Bull Racinghez köthető, ugyanis bejelentették, hogy többéves megállapodást kötöttek a Bybit kriptopénzváltóval, ami a Forma-1-es csapat szerint az eddigi legnagyobb éves kripto-üzlet a nemzetközi sportban.
A Milton Keynes-i székhelyű csapat szerdán kiadott közleményében nem fedte fel az üzlet pontos értékét, de egy jól értesült forrás szerint három évre 150 millió dollárról van szó.
A Bybit-üzlet azt követően jött létre, hogy a Red Bull a múlt héten bemutatta a szoftveróriás Oracle-t, mint névadó szponzorát, és a Reutersnek nyilatkozó források szerint az üzlet értéke öt évre 300 millió dollár.
A két összeg együttesen évi 110 millió dollárt tesz ki, ami a csapat kiadásainak jelentős részét fedezi, különösen annak fényében, hogy a Forma-1 szabályai a 2022-es szezonra 140 millió dolláros költségvetési sapkát írnak elő, amely 2023-tól 135 millió dollárra szigorodik.
A Red Bullal kötött megállapodás azt jelenti, hogy a 2018 márciusában alapított Bybit, amely világszerte több mint hatmillió regisztrált felhasználóval rendelkezik, a csapat kizárólagos kriptovaluta-váltó partnere lesz.
Emellett a Red Bull a „rajongói tokenek” kibocsátása és a csapat egyre növekvő digitális eszközgyűjteményének terjesztése révén segít a szurkolók elkötelezettségének növelésében.
A két fél emellett együtt fog dolgozni, a sokszínűség, a STEM (science, technology, engineering, mathematics) karrier, a fenntarthatóság és a zöld technológiák népszerűsítésén, miközben támogatják a nőket a blokklánc területén, és új közönséggel ismertetik meg a kódolást.
A Bybit a legújabb kriptopénz szereplő, aki a Forma-1-be betör: a francia Alpine csapat kedden jelentette be a Binance-szel való együttműködését.
A Crypto.com szintén a Forma-1 egyik fő szponzora, és az idén májusra tervezett első Miami Nagydíj névadó partnereként jelentették be.