A Forma-1 megerősítette, hogy 2021-re megugrottak a sport nézettségi adatai. A bajnokságot eldöntő szezonzáró versenyt 108 millióan nézték.
Kétségtelen, hogy az F1 jelenleg felfelé ível, köszönhetően a modernebb kommunikációnak, a netflixes Drive to Survive sorozatnak, és annak, hogy a 2021-es szezon elképesztően szoros bajnoki csatát eredményezett, hiszen Lewis Hamilton és Max Verstappen pontegyenlőséggel érkezett a záró futamra, Abu Dhabiba.
Abu Dhabi a 2021-es szezon legnézettebb futamának bizonyult, 107,8 millió tévénézőt vonzott, ami 29%-os ugrás a 2020-as versenyhez képest.
Az 1,55 milliárdos összesített (teljes szezon) televíziós nézettséggel a Forma-1 összességében 4%-os növekedést ért el a 2020-as adatokhoz képest. Az egy nagydíjra jutó átlagos nézőszám 70,3 millió volt.
A Forma-1 több piacon is jelentős nézettségnövekedést könyvelhetett el 2020-hoz képest. Hollandiában 81%-kal, az Egyesült Államokban pedig 58%-kal nőtt a nézettség az előző évhez képest.
Fokozódott az egyes országok érdeklődése
A hollandiai érdeklődés megugrása Max Verstappen bajnoki címért való versenyzésének volt köszönhető, míg az Egyesült Államokban a Drive to Survive fokozta a népszerűséget. Olyannyira, hogy 2022-ben már két futam is lesz az Egyesült Államokban: Austin (COTA) mellett Miami is versenyt rendez majd.
Kína adta a legtöbb egyedi nézőt – vagyis azokat az embereket, akik legalább egy futamot megnéztek a szezon során – összesen 70,8 milliót. Ez 13%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, annak ellenére, hogy a Kínai Nagydíj az elmúlt két szezonban nem szerepelt a Forma-1-es naptárban.
Spanyolországban hatalmas, 272%-os ugrás történt, ami egybeesett a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso Forma-1-es visszatérésével. Illetve bizonyára az is segített ebben, hogy Carlos Sainz a Ferrarihoz igazolt, ahol meglehetősen jól is teljesített tavaly.
A versenyek látogatottsága szempontjából is pozitív hír volt, hogy a rajongók visszatérhettek a lelátókra pár helyszínen, miután a 2020-as szezont a világjárvány miatt nagyrészt zárt kapuk mögött rendezték meg.
A COTA az Egyesült Államok Nagydíján 400 000 néző volt jelen, ami a helyszín látogatottsági rekordot is jelentett.
A mexikói és a brit verseny is átlépte a 300 ezret, 371 ezres, illetve 356 ezres látogatottsággal.
Mindhárom eseményen jelentős növekedést tapasztaltak a 2019-es látogatószámukhoz képest, amikor legutóbb fogadhattak nézőket korlátozás nélkül.
Minden platformon nőtt az érdeklődés
A Forma-1 arról is beszámolt, hogy a közösségi média felületeken is növekedés történt. Jelentésük szerint az F1 most „a leggyorsabban növekvő nagy sportági liga a világon”.
„A 2021-es szezon valami nagyon különleges volt” –mondta a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.
„Az utolsó futamig tartó bajnoki csata volt, hatalmas izgalmakkal az egész bajnokságban.”
„Elkezdtük visszaszerezni a rajongóinkat, akik a sportágunk szíve és lelke, és bár a COVID miatt korlátozottak voltak a kapacitásaink, fantasztikus volt látni 2,6 millió rajongót a lelátókon szerte a világon.”
„A közvetítések és a digitális platformok tekintetében is nagyon erős számokat láttunk, ami ismét megmutatta a Forma-1 körüli lendületet, izgalmat és érdeklődést.”
„Már nagyon várjuk az idei rekordot döntő, 23 futamból álló szezont, amely új autókkal, új szabályokkal és új kihívásokkal várja a csapatokat és a versenyzőket. Tudom, hogy minden rajongónk alig várja, hogy elkezdődjön a szezon.”
A 2022-es Forma-1-es szezon március 20-án a Bahreini Nagydíjjal kezdődik.