A Forma-1 2022-es sportszabályzata a tavalyi vitatott Abu Dhabi Nagydíj után némileg megváltoztatja a biztonsági autós fázisok metódusát.
Tavaly decemberben a bajnoki címet eldöntő futam záró szakaszában a korábbi F1-es versenyigazgató, Michael Masi megkerülte a safety car szokásos eljárását, és utasította a versenyben vezető Lewis Hamilton és Max Verstappen között elhelyezkedő lekörözött versenyzőket, hogy a futam újraindítása előtt sorakozzanak fel a sor végén. Ezzel a két bajnoki címért versenyző között nem maradt „terepakadály”, így Verstappen számárra sokkal könnyebb volt kivitelezeni a bajnoki címet érő előzést.
Masi azért vállalta a vitatott döntést, hogy a rajongóknak egy utolsó, döntő kört kínáljon a bajnoki cím két esélyese közötti versenyben.
Akkor a Mercedes a verseny utáni, a safety car procedúra elleni tiltakozása után Masi így érvelt: „már régóta egyetért az összes csapat abban, hogy ahol csak lehetséges, nagyon kívánatos, hogy a verseny ‘zöld’ állapotban érjen véget”, vagyis ne a biztonsági autó mögött legyen leintve a verseny.
Az FIA a verseny újraindítási folyamatának felgyorsítása érdekében frissítette az F1 sportszabályzatának 55.13-as cikkelyét.
„Hacsak a pályabíró nem ítéli úgy, hogy a safety car jelenléte továbbra is szükséges, miután a ‘a lekörözött autók mostantól előzhetnek’ üzenetet a hivatalos üzenetküldő rendszeren keresztül minden versenyzőnek elküldték, a safety car a következő kör végén visszatér a boxba” – áll a szabályzatban.
A frissítés valójában azt jelenti, hogy a safety carnak többé nem kell megvárnia, amíg az utolsó lekörözött autó megelőzi az élen haladót (és visszaálljon a sor végére) és visszatérjen a boxba, ez a változás pedig a jövőben gyorsabb újraindítási folyamatot eredmányezhet.