back to top
KezdőlapFormula 1Az F1 tavaly már 92 milliós nyereséget könyvelhetett el

Az F1 tavaly már 92 milliós nyereséget könyvelhetett el

-

Az F1 2021-ben ismét nyereséget termelt a nehéz 2020-as szezont követően, amikor a koronavírusjárvány miatt 386 millió dolláros veszteséget könyvelt el.

Tavaly a bajnokság egy komplett szezont teljesített a könnyített korlátozásokkal. Ez hozzájárult ahhoz, hogy a 2,13 milliárd dolláros bevétel mellett 92 millió dolláros nyereséget könyvelhessen el. A 2020-as idény bevétele mindössze 1,1 milliárd dollár volt, mivel a szezon mindössze 17 fordulóból állt, amelyek közül sok kevésbé jövedelmező európai futam volt. A nézők hiánya, a paddock klubnak és a csapatoknak nyújtott pénzügyi támogatás is felelős volt a 2020-as profit csökkenéséért. A 22 futamot magában foglaló, bombaerős versenyszezon, számos korlátozás enyhítése és számos szerződéshosszabbítás azonban a nyereség fellendülését hozta. 2021-ben még a 2019-es 19 millió dolláros nyereséget és a 2 milliárd dolláros bevételt is felülmúlták.

A csapatok a történelem egyik legnagyobb nyereményalapján is osztoztak, 1,06 milliárd dollárt osztottak szét a tíz istálló között. 2020-ban ugyanakkor csak 711 millió dollárt osztottak szét, amiben a Concorde Agreement aláírási bónuszai is benne voltak.

Az F1 bevételeinek nagy részét a versenyek rendezéséből származó jogdíjak, a közvetítési megállapodások és a szponzori bevételek tették ki. Ezek 1,02 milliárd dollárról 1,85 milliárd dollárra emelkedtek. Az egyéb bevételek, például a szállításból és a vendéglátásból származó bevételek több mint kétszeresére, 116 millió dollárról 286 millió dollárra nőttek. Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója elégedett:

„2021 minden szempontból figyelemre méltó év volt a Forma-1-nek. A versenyek látványosak voltak, az üzlet pedig kiemelkedő eredményeket hozott. Erre az erős alapra építünk tovább. Várakozással tekintünk a 2022-es rekordot jelentő 23 futamból álló versenynaptárunk elé. Új autókkal, szabályokkal, versenyekkel és versenyzőkkel várjuk a következő szezont.”

A Forma-1-et birtokló Liberty Media arról is beszámolt, hogy a sportág összesített televíziós nézettsége 4%-kal 1,55 milliárdra nőtt, ami versenyenként átlagosan 70,3 millió nézőt jelent.

Az Egyesült Államokban, ahol a Netflix Drive to Survive dokumentumfilmje után fellendült az érdeklődés, 58%-kal nőtt a halmazati nézettsége. A széria közösségi média platformjain is jelentős növekedés volt tapasztalható: a követők száma 40%-kal, 49 millióra nőtt, 1,5 milliárd összesített közösségi aktivitással.