back to top
KezdőlapFormula 1A Drive to Survive folytatásának feltétele

A Drive to Survive folytatásának feltétele

-

A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint a Netflix Drive to Survive című sorozatának továbbra is hozzáadott értéket kell teremtenie a sportág számára ahhoz, hogy a következő évekre is meghosszabbítsák az együttműködést.

A népszerű sorozat negyedik évada, amely Max Verstappen és Lewis Hamilton 2021-es világbajnoki címért folytatott izgalmas csatáját mutatja be, március 11-én debütál majd a streaming szolgáltató kínálatában.

Domenicali elismerte, hogy a sorozat pozitív hatással volt az F1-re, de figyelmeztetett, hogy ennek a továbbiakban is így kell tennie.

„Kétségtelen, hogy a Drive to Survive-nak hihetetlen hatása volt, főleg az új közönségre, és más új piacokra; például az Egyesült Államokban is biztosan” – mondta a Wall Street-i elemzőknek.

„És ez folytatódni fog, és előre jelzem, hogy maradjanak velünk az új évadban is, mert most volt lehetőségem megnézni, és fantasztikus lesz, a megfelelő hangzással. És ahogy azt el tudjátok képzelni, a tavaly történtek alapján rengeteg akció lesz. Szóval ez jó.”

„Úgy gondolom, hogy fontos számunkra, hogy a Drive to Survive-val, a netflixes barátainkkal legyünk, egészen addig, amikor úgy gondoljuk, hogy biztosak lehetünk benne, hogy ez egy megkülönböztető tényező lesz.”

„Ha ez csak egy másfajta módja lesz annak, hogy az F1-ről beszéljünk, anélkül, hogy hozzáadott értékkel bírna az F1 platform számára, akkor talán jobbnak tartom majd, ha újratárgyaljuk és megnézzük a Netflixszel és a többi partnerrel, hogy mi lenne a lehetőség arra, hogy a jövőben valami mást csináljunk.”

„De az biztos, hogy ez a platform létfontosságú szerepet játszott az ismertség növelésében, főként a fiatal generáció és az F1 újonnan érkező rajongóinak körében. És ezért köszönetet kell mondanunk ennek a víziónak, a folyamatnak és a minőségnek, ami tényleg nagyon-nagyon jó volt.”

Kölcsönösen profitálnak a projektből

Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a Drive to Survive legalább annyira jó volt a Netflixnek is, mint az F1-nek.

„Szerintem ez egy nagyszerű partnerség” – mondta Maffei. „Miközben egyértelműen segített nekünk, és láthattad, hogy nőtt a tévénézőink száma, például az Egyesült Államokban 58%-kal (2021-ben), és az átlagéletkorunk az elmúlt években négy évvel csökkent, ami a rajongóink számát illeti.”

„Ez drámai, ellentétben áll azzal, hogy sok más sportágnak öregedő a szurkolói bázisa és csökkenő a tévénézőszáma.”

„Mindezek után ez a Netflix számára is egy nyerő termék. Az év során 27 országban volt az első helyen. Ez viszonylag költséghatékony programozás számukra.”

Maffei hozzátette, hogy még az olyan szkeptikusok is, mint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, megértették a sorozat értékét.

„Egyértelműen változást láttunk a mentalitásban” – mondta. „Szeretem piszkálni Totót azzal, hogy az első szezonban utálta a Drive to Survive-ot, nem akart részt venni benne, egy sor oka volt rá. Most pedig úgy jellemezném, hogy elég lelkes rajongó. És szerintem ő reprezentálja azt, ahogy a legtöbb csapat gondolkodik.”

„Szóval ez egy győzelem volt minden szempontból. Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem az egész világon is nőtt a sportágunk népszerűsége. De a Netflix számára is nagyszerű dolog. Szóval remélem, hogy ez a házasság még sokáig folytatódik.”