A 2022-es szezon előtt a Renault teljesen átdolgozta F1-es motorját – többek között átvette a Mercedes által még 2014-ben bevezetett osztott turbómegoldást.
Amellett, hogy a teljesítmény terén is előrelépés történt, az Alpine azt reméli, hogy az új kaszni is előnyökkel jár majd az aerodinamika és a súlypont tekintetében.
Azonban, hogy valójában mennyire is jó az Alpine-okat hajtó új Renault motor, majd az első versenyhétvégén fog kiderülni, mikor a Ferrari, Mercedes és „Honda” motoros autókkal élesben mérik majd össze erejüket.
Az Alpine sportigazgatója, Alan Permane elmondta, hogy a csapat elkezdett kísérletezni különböző motormódokkal. A tény pedig, hogy az erőforrás minden elvárást dráma nélkül teljesített, pozitív jel.
„Nem teljes erőbedobással működtünk (az első tesztnapokon)” – mondta, amikor a Motorsport.com a motorral kapcsolatos első benyomásokról kérdezte.
„Nem hiszem, hogy tettünk volna egyelen tkört is abban a módban, amit ‘single ICE mode’-nak hívnak, ami a kvalifikációs és a versenymód. Közel jártunk hozzá, de nem teljesen.”
„A pilótáknak voltak a szokásos megjegyzéseik a vezethetőségről, egy kis hullámzásról itt, egy kis turbóelakadásról ott, de a srácok hozzászoktak ehhez.”
Az F1 idei átállása a fenntarthatóbb üzemanyagra (a motoroknak 10% etanoltartalmú benzint kell tartalmazniuk) azt jelenti, hogy a tavalyi teljesítményt nagyon nehéz összehasonlítani a mostanival. Permane szerint azonban biztató a csapat számára, hogy a versenyzők nem emelték ki a motort, mint aggályos területet.
„(A motor) még csak nem is volt beszédtéma, ami nagyszerű” – mondta. „Szerintem nagyon nehéz számukra a tavalyi évhez képest a teljesítményről beszélni az üzemanyag és a nagy teljesítménykülönbségek miatt.”
„De egyáltalán nem panaszkodnak emiatt. Nagyon örülünk neki.”