Az Alpine szakembere, Alain Permane úgy gondolja, megoldották a „delfinezés” problémáját, illetve Fernando Alonso is sokkal elégedettebbnek tűnt a szombati nap végére.
Nehezen indult az Alpine számára az új éra első évadjának előszezonja. A barcelonai három nap után igen frusztráltak voltak, a tempó és a megbízhatóság is hiányzott, nem beszélve a delfinezés jelenségéről. Azonban úgy tűnik, a bahreini tesztnapok végére megtalálták a megoldásokat, a pattogást például már meg tudják szüntetni, amikor csak akarják.
„Az első szahíri napon nem tudtunk jó ritmusba kerülni, de a következő kettő nap már jól sikerült” – szögezte le a csapatnál dolgozó Permane az AS hasábjain. „Különösen szombaton kezdtünk előrelépni egy olyan beállítással, amely lehetővé teszi számunkra, hogy akkor szüntessük meg a delfinezést, amikor csak akarjuk. Tudjuk, hogy miért történik, és mi állítja meg. Tudjuk, mikor leszünk gyorsabbak vagy lassabbak tőle. Ha megnézzük a többi autót, a Ferrarinál még mindig látszik bizonyos körülmények között. Játszottunk a felfüggesztésekkel, a dőlésszöggel, a szélárnyékkal és sok mással. És lényegesen jobbak vagyunk. Nem aggódtunk túlságosan, a teljesítmény megvolt, és elégedettek voltunk. Nem biztos, hogy az emberek hittek nekünk, de nem estünk pánikba. Semmi sem változott. Még mindig nem tudom, mi a sorrend a rajtrácson, de azt tudom, hogy ott vagyunk.”
Az Alpine igazán gyors kört csak az utolsó nap végén rakott össze, akkor harmadik lett Alonso egy 1.32.698-cal, de még így is jelentősen le volt maradva az élen záró Max Verstappentől. Most azonban kiderült, hogy ez a kör sem kifejezetten kevés üzemanyaggal lett teljesítve.
„Fernando még mindig nem volt teljesen boldog” – tette hozzá. „Gyorsabb akar lenni és még mindig lát problémákat. De nyilván most már sokkal boldogabb így. A nap nagy részében sok üzemanyaggal ment, aztán a C3-assal már gyorsnak érezte az autót, azt mondta: »hű, ez az autó gyors«. Boldog volt, érezte az autó teljesítményét. Nem annyi üzemanyagot tettünk bele, mintha kvalifikáció lenne, hanem szimplán kevés üzemanyagot. Amikor elkezdesz hozzászokni ehhez a tapadási és sebességi szinthez, új problémákat találsz. Nem mondanám, hogy a pilóták extázisban vannak, és pole-ra számítanak, de remélem, hogy ott leszünk a harcban és a Q3-ban.”
Mint sok más rivális, az Alpine is kisebb frissítésekkel készül a hétvégi Bahreini Nagydíjra: „Vannak fejlesztések, részben egy új padlólemez. Van egy átfogó terv a negyedik vagy ötödik futamra, amikor az első nagy fejlesztési csomag érkezik. De biztos vagyok benne, hogy minden futamon lesznek újdonságaink.”