back to top
KezdőlapFormula 1Az Alfa Romeo jóváhagyta a last-minute súlynövelést

Az Alfa Romeo jóváhagyta a last-minute súlynövelést

-

Az Alfa Romeo néhány nappal a 2022-es szezon előtt jóváhagyta az autók súlyának további növelését.

Az előszezoni tesztek kezdetén világossá vált, hogy a legtöbb csapat nehezen tudott olyan autót gyártani, amely megfelel az új, 795 kg-os minimális autó és versenyzője súlyhatárnak. Az utolsó pillanatban egy 5 kg-os emelésért lobbiztak, de végül a múlt hét végén 3 kg-os kompromisszumos megállapodás született. A vitathatatlanul egyetlen olyan csapat főnöke, amely kényelmesen az eredeti súlyhatár alatt van, Frederic Vasseur, így indokolt:

„Érthetőek az okai ennek. Mindenkinek meg kellett erősítenie a padlólemezét a pattogás miatt, és a kerekek is egy kilogrammal nehezebbek, mint a prototípusok voltak.”

Ám ahogy a súlyhatár egyre csak nő, a pilótákat ez nem hatja meg. Sebastian Vettel azzal poénkodott a bahreini teszt után, hogy egy „turistabusz” talán jobb módja az idei versenyekre való felkészülésnek, mint egy kifinomult szimulátor. Az is kérdőjeles egyelőre, hogy az Alfa Romeo rövid és könnyű 2022-es autója valóban a megfelelő megoldás-e. Vasseur így látja:

„Az a jó a költségvetési korlátban, hogy mindenki szabadon dönthet arról, mire költi a pénzét. A pénzügyi határ megakadályozza, hogy fegyverkezési versennyé váljon ez.”

Végül valószínűleg nem a súly fogja meghatározni a 2022-es korai erősorrendet – hanem a túlzott „pattogás” problémája, ami szinte minden csapatot érint. Az Aston Martin egyik belső alkalmazottja így fogalmazta meg ezt:

„Nem a leggyorsabb fogja megnyerni a versenyt, hanem az az alakulat, amelyik a legjobban kezeli ezt a pattogó hatást.”

Még a 2022-es év eddigi vitathatatlanul leglenyűgözőbb autója – a Ferrari – is szenved az új talajhatás filozófia által okozott pattogó hatástól. Charles Leclerc sem örül ennek:

„Egészen biztos vagyok benne, hogy fájni fog a hátam a vasárnapi verseny után.”