A Ferraris Charles Leclerc diadalmaskodott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon, miután ellenállt Verstappen támadásainak.
Vasárnap délután elrajtol a 2022-es Forma-1-es szezon. Új év, vadiúj autók, új technikai szabályok mellett; új, immáron 18 colos Pirellik, és új versenyigazgatók.
A teltházas Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc indult a pole-ból, mellette pedig a regnáló bajnok, Max Verstappen foglalt helyet. A második sorban szintén egy Ferrari és egy Red Bull foglalt helyet, Sainznak és Péreznek köszönhetően. Mögöttük Lewis Hamilton foglalt helyet a Mercedesszel, illetve tavalyi csapattársa, Valtteri Bottas, de ő már Alfa Romeóval. A hetedik helyről pedig meglepetésre, a hirtelen visszatérő – az orosz Nikita Mazepin menesztése után – Kevin Magnussen indulhatott, a tavalyi sereghajtó Haas csapattal.
A két McLaren, Norris a 13., és Ricciardo a 18. rajthelyen voltak csak, akik közepes gumikeverékeken várták a rajtot, mindenki más lágy gumikkal vágott neki a versenyt.
Rajt
Leclerc megvédte az 57 körös verseny rajtja után a helyét, az első három sorrendje nem változott.
Hamilton megelőzte Pérezt, ahogy Magnussen is, a dán a Haasszal az 5. helyre lépett előre.
Bottas a 14. helyre csúszott vissza.
Ocon és Schumacher azonban összeakadtak a rajtot követően. A német meg is forgott, de folytatni tudta a versenyt a 13. helyen. Ocon a 10. helyen haladt. Az esetért Ocon később 5 másodperces büntetést kapott.
Norrist Stroll terelte le a pályáról, így a mclarenes a 18. helyre csúszott vissza.
A 3. körben egy elfékezés után Magnussen elveszítette helyét Pérezzel szemben, két körrel később pedig Russell is így tett.
A 10. körben Pérez sikeresen megelőzte Hamiltont, ezzel pedig feljött a 4. helyre.
Első kerékcserék
Az első kerékcserét Hamilton autóján hajtották végre a 11. kör végén. A gumikat idén 100 helyett már csak 70 fokra lehet előmelegíteni, ami meg is tette a hatását: Hamilton nagyon csúszkált a kivezető körén, az új, kemény gumikeverékeken. A 12. helyen folytathatta a körözést.
Többen is cseréltek a közepes keverékekre, a 14. körben Verstappen és Sainz is megérkezett a boxba, ők azonban továbbra is lágy gumikat kaptak. A 4. és 5. helyre tértek vissza.
Az első cserék után csak a Mercedes volt, amely csapat kemény keverékű gumikat rakott az autóira.
Leclerc és Pérez is cserélt, előbbi lágyat, utóbbi közepeset kapott.
Adok-kapok az élen
Visszatérésekor Leclerc nyakába lihegett Verstappen, aki megpróbálta hibába kergetni a ferrarist, míg annak hidegek voltak a gumijai. Úgy tűnt, a monacói kivédekezte a bajnok támadását, a 17. körben, az első kanyarban azonban bevágódott a Red Bull a Ferrari elé. Az első helyről induló Leclerc azonban visszaszerezte a vezetést.
A következő körben ugyanezt megismételték: Verstappen előzött, de Leclerc ismét visszaszerezte az első helyet.
A 19. körben Verstappen harmadjára is előzött, de elfékezte magát, így Leclerc ismételten visszakapaszkodott az első helyre.
Második csere
Alonso volt az első, aki másodjára is kereket cserélt, a 25. kör végén.
Ez előtt nem sokkal ejtette meg az első kiállását Norris, azonban a hosszú etappal sem nyert semmit. A csere után az utolsó helyre került.
A 27. kör végén Hamilton közepes gumikra váltott, de már Verstappen is panaszkodott a saját Pirelliejeire.
A 30. kör végén Verstappen, egy körrel később pedig Leclerc is cseréltek, mindketten közepes gumikra. Kivezető körén figyelmeztették a hollandot, hogy óvatosan bánjon a gumikkal, így azonban elszalasztotta a lehetőséget, hogy megelőzhesse a ferrarist. Erre közölte is rádión, hogy többet nem fog így tenni.
Ezt követően Sainz és Pérez is cseréltek, így visszaállt az eredeti sorrend: Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Magnussen.
Utolsó 15 kör: Gasly autója kigyulladt
Verstappen és Pérez ismét kereket cseréltek. Előbbi a harmadik helyre, Sainz mögé került, Pérez pedig Hamilton mögé. A holland azonban a kormányzásra panaszkodott, mondván az nagyon „nehéz”.
Utána Sainz és Hamilton is érkezett a boxba, harmadik kerékcserére, így ismét visszaállt a korábbi sorrend.
A 46. körben virtuális biztonsági autó (VSC) lépett életbe, miután Pierre Gasly lett a szezon első kiesője. Az AlphaTauri hátulja ki is gyulladt, de a versenyző ki tudott pattanni az autóból.
Ghastly for Gasly. pic.twitter.com/cTyQuJ0kYQ
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) March 20, 2022
A VSC-t hamar valós biztonsági autóra cserélték, így a különbségek eltűntek a versenyzők közül.
A 49. körben a valós sorrendbe beékelődő lekörözött versenyzők elhaladhattak a biztonsági autó mellett, hogy felsorakozzanak a mezőny végén.
Az 51. körben kapcsolhatott újra versenytempóra a mezőny. A sorrend az indításkor nem változott, ám Sainz nyomás alá próbálta helyezni Verstappent.
Schumacher és Zhou között is alakult egy csata a 12. és 13. helyen, és bár eleinte a német állta a sarat, végül a kínai meg tudta előzni.
Verstappen drámája
Leclerc hamar négy másodperces előnyt autózott ki, míg Verstappennek inkább hátrafelé kellett figyelnie. A holland kiabálva mondta a rádión, hogy gond van az akkumulátorával, de a csapat szerint rendben volt. A csapat szerint más gond volt az autóval, de nem közölték mi. A Red Bull hamar le is lassult, és kiállni kényszerült a versenyből.
Az utolsó előtti körben már Pérez is teljesítményvesztésre panaszkodott. Az utolsó körben a mexikói meg is forgott és ott is ragadt.
Végül kettős Ferrari győzelem született, Leclerc-Sainz sorrendben. A dobogó harmadik fokára a red bullok problémájának „köszönhetően” Lewis Hamilton állhatott fel.
A további pontszerzők: Russell, Magnussen, Bottas, Ocon, Tsunoda, Alonso, Zhou.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Lemaradás | Pontok |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | – | 26 |
2 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 5.598 | 18 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 9.675 | 15 |
4 | George Russell | Mercedes | 11.211 | 12 |
5 | Kevin Magnussen | Haas | 14.754 | 10 |
6 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 16.119 | 8 |
7 | Esteban Ocon | Alpine | 19.423 | 6 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 20.386 | 4 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 22.390 | 2 |
10 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 23.064 | 1 |
11 | Mick Schumacher | Haas | 32.574 | |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 45.873 | |
13 | Alex Albon | Williams | 53.932 | |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 54.975 | |
15 | Lando Norris | McLaren | 56.335 | |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1:01.795 | |
17 | Nico Hulkenberg | Aston Martin | 1:03.829 | |
18 | Sergio Perez | Red Bull | ||
19 | Max Verstappen | Red Bull | ||
Pierre Gasly | AlphaTauri |