Nem sok minden változott a Red Bull és a Hondai kapcsolatában, annak ellenére sem, hogy a japán gyártó hivatalosan kivonult a Forma-1-ből.
A 2022-es szezon nevezési listáján a csapat mostantól „Red Bull Racing RBPT” néven szerepel, a betűszó pedig a Red Bull Powertrains rövidítésére utal.
Első ránézésre az energiaital-tulajdonban lévő alakulat mostantól motorgyártóként önálló útra lép, de valójában a Honda infrastruktúrája továbbra is a helyén van.
Míg például Masashi Yamamoto tavaly és korábban is a Honda Forma-1-es programjának vezetőjeként tevékenykedett, Bahreinben még mindig a helyszínen volt, de em Honda-, hanem Red Bull-ingben. A téli időszakban alapított egy céget, amely most már hivatalosan is a Red Bull Racing tanácsadója.
„Azért mentem el a nyitófordulóra, mert most kezdődik minden, és a Red Bull Powertrains tanácsadója vagyok. Ezért döntöttem úgy, hogy elmegyek” – mondta a japán az as-web.jp-nek. „Emellett (Helmut) Marko a Super Formuláról és a jövőre vonatkozó egyéb dolgokról is beszélni akart.”
Valóban, Yamamoto most a Team Goh csapatfőnöke, mely egy független, Honda-motoros csapat, amely a japán Super Formula bajnokságban versenyez, teljes egészében Red Bull színekben.
„A cégünknek szerződése van a Red Bullal, így nem dolgozhatok versenytársakkal, vagy mehetek más csapatokhoz” – mondta, utalva cégére, a Masa Consulting Communicationsre.
Bahreinben sok ismerős Honda arc volt jelen a Red Bull csapat pólójában, köztük Motohashi Masamitsu és Makoto Yoshino főszerelő.
„Yoshino átadja a technológiát a Red Bull Powertrains tagjainak, beleértve azt is, hogyan kell működtetni az erőforrást” – árulta el Yamamoto.
„A Honda HRD február végén bezárt, de az összes helyi, állandó alkalmazott átkerült a Red Bull Powertrainshez.”
„Tavaly mindig nagy volt a feszültség forrása, hogy a Honda távozik, mi pedig először a bajnoki címet akartuk megnyerni” – mondta Yamamoto.
„Most már felszabadultam ez alól a nyomás alól, a vállam laza, és a légkör is kellemes.”