A Mercedes csapatfőnök, Toto Wolff szerint a csapata jelenlegi teljesítményére nincsenek szavak. A brackley-i istálló a turbóhibrid érában eddig soha nem látott mélységeket él meg a mostani Szaúd-Arábiai Nagydíj folyamán.
A bajnoki címvédő istálló eddig egyáltalán nem hozza azt a formát, amit 2014 óta produkálnak a Forma-1-ben. Az idei autójuk, a W13 számos problémával küzd, ami miatt Lewis Hamilton számára már a Q1-ben véget ért az időmérő Jeddah-ban. A hétszeres világbajnokkal utoljára a 2009-es Brit Nagydíjon fordult elő az, hogy önerőből képtelen volt beverekedni magát a kvalifikáció második szakaszába.
Amíg a Red Bull és a Ferrari az élen csatázik egymással a győzelmekért, addig az Ezüst Nyilak még nem voltak képesek kihozni a maximumot az autójukból. Emiatt eshetett meg az, hogy Jeddah-ban mindössze George Russell volt az egyetlen Mercedes motoros autó a Q3-ban és ő is csak a 6. rajthelyet szerezte meg magának, ami rendkívül csalódást keltő eredmény a stuttgarti márka számára.
Wolff, miközben a csapata helyzetére reflektált, elmondta, hogy egyáltalán nem volt elégedetlen a helyzetükkel, de abban biztos volt, hogy ideális körülmények között sokkal közelebb kellene lenniük az élmenőkhöz.
„Mindig is imádtam, hogy ha vannak ellenfeleink egy adott szezon során” – árulta el az osztrák szakember. „8 évig rendkívüli formában voltunk, mindig ott voltunk a mezőny legelején és ugyan nem mindig mi voltunk a legerősebbek, de az esetek többségében mi lettünk a végső győztesek.”
„Az idei helyzetünk kicsit 2013-ra emlékeztet engem, amikor ugyan nem voltunk a Red Bull, de még talán a Ferrari szintjén sem, de ettől függetlenül küzdöttünk a jó eredményekért. Most is ezt kell tennünk. A jelenlegi helyzetünk elfogadhatatlan. Ugyan mi számítunk a harmadik erőnek, de ez a mostani időmérőn egyáltalán nem látszódott.”
Hamilton azonban saját elmondása szerint nem az autója, hanem a rossz beállítása vezetett a korai elvérzéséhez. Ugyan a brit csillag autójának viselkedése nem tért el radikális mértékben a csapattársáétól, azonban a kevesebb hátsó leszorítóereje miatt sokkal instabilabb volt a kanyarokban Russellhez képes, ami miatt már világossá is vált, miért volt ekkora a különbség egy körön a két Mercedes pilóta között.