Felipe Drugovich senkitől sem zavartatva nyerte meg a szaúdi hétvége Formula 2-es főversenyét, a Tridentes Richard Verschoor előtt.
A vasárnapi program a Formula 2-es főfutammal indult, melyen Cem Bölükbasi mellett Amaury Cordeel sem tudott részt venni, mert a belga a tegnapi sprinten annyira összetörte az autóját, hogy csapata nem tudta újjáépíteni.
A versenyt Drugovich kezdhette az élről, mellőle pedig Richard Verschoor rajtolhatott. A második sorba Armstrong és Boschung állhatott fel, a bajnoki éllovas Lawson pedig az ötödik helyről várta a lámpák kialvását.
A valódi rajt végül egy extra felvezető kör után következhetett, és baleset nélkül le is zajlott. Az első két helyen maradt a sorrend, Boschung viszont vesztett egy helyet Lawsonnal szemben. A tegnapi verseny legnagyobb vesztese, Dennis Hauger is jól jött el, a 10-ről a 8. helyre zárkózott fel.
A mezőnyben már az első körökben is folyamatos pozíciócserék történtek, például Lawson a második kör elején Armstrongot megelőzve már a harmadik volt.
Az ötödik kör elején Iwasa néhány kör támadás után kikerülte Boschungot, majd nem sokkal később Vips is követni tudta. Néhány körrel az előzések előtt Boschung levágta a kettes kanyart, amiért öt másodperces büntetést kapott. A svájci tovább esett hátra a mezőnyben, mígnem kiállt új gumikért, lecseréltetve a használt lágyait.
Pourchaire rémálomszerű hétvégéje folytatódott, mivel technikai hiba miatt kiesett a 7. körben.
Drugovich is a lágyakon rajtolt, így ő is hamar kijött kereket cserélni, csakúgy mint Verschoor, de maradt köztük a sorrend. Lawson is kijött a bokszba, ám neki ott véget is ért a versenye, miután nem rögzítették jól a bal első kerekét – ezzel a bajnoki éllovas is kiesett, pedig az elméleti harmadik helyen állt a versenyben. Ezzel véget ért az a sorozata is, hogy eddig az összes versenyen dobogóra állt.
Miután a lágy gumin rajtolók kiálltak, öt pilóta maradt a mezőny elején, akik a keményebb keveréken indultak – az ő csoportjukat Hauger vezette, őt pedig Novalak és az időmérő után diszkvalifikált és a mezőny végére száműzött Doohan követte. Utóbbi kettő között ki is alakult egy parázs csata, melynek végeztével Doohan átlépett riválisán, aki egy körrel később, a 18. körben ki is jött kerékcserére és megkapta az új lágy gumikat.
Hauger egy hosszú és konstans közepes gumis etap után 22 kör elteltével állt ki lágyakért az első helyről, a kerékcsere után pedig a 8. helyre tért vissza, miután majdnem belecsúszott a bokszfalba.
Végül Doohan és Caldwell is kiállt, így visszaállt a sorrend az élen: Drugovich és Verschoor után viszont Daruvala következett. A Prema versenyzője a 14. helyről rajtolva előzött meg megannyi versenytársat. Mivel az utolsó néhány körben már semmi sem változott, ők hárman maradtak a dobogósok. Hughes is nagy versenyt futott, a 9. helyről lett 4. Armstrong nem lehet elégedett az 5. helyével, miután a 3-ról rajtolt, Hauger pedig megszerezte idei első pontjait a 6. helyen beérve.
A bajnoki összetettet is Drugovich vezeti immár, megelőzve a pont nélkül maradó Lawsont.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Különbség |
1 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | – |
2 | Richard Verschoor | Trident | 2.300 |
3 | Jehan Daruvala | Prema Powerteam | 15.300 |
4 | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | 19.100 |
5 | Marcus Armstrong | HitechGP | 20.500 |
6 | Dennis Hauger | Prema Powerteam | 21.000 |
7 | Ayumu Iwasa | Nissan e.dams | 27.100 |
8 | Roy Nissany | Nissan e.dams | 28.400 |
9 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | 28.800 |
10 | Jüri Vips | HitechGP | 32.100 |
11 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 32.600 |
12 | Logan Sargeant | Carlin | 37.600 |
13 | Calan Williams | Trident | 38.200 |
14 | Clement Novalak | MP Motorsport | 42.300 |
15 | Ralph Boschung | Spain Campos Racing | 47.600 |
16 | Olli Caldwell | Spain Campos Racing | 48.700 |
17 | Marino Sato | Virtuosi Racing | 50.300 |
Frederik Vesti | ART Grand Prix | ||
Liam Lawson | Carlin | ||
Theo Pourchaire | ART Grand Prix |