back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen nyert, többen kiestek Szaúd-Arábiában

Verstappen nyert, többen kiestek Szaúd-Arábiában

-

A kalandosan alakuló szaúdi hétvége versenyének 18 fő vágott neki. A tegnapi időmérőn Mick Schumacher autója annyira összetört, hogy azt esélytelen volt mára rendbe hozni. Yuki Tsunoda autójával pedig a rajtrácsra kivezető körön akadt probléma.

A pole-t némileg meglepetésre Sergio Pérez szerezte meg, ő indulhatott az első rajtkockából, mellőle pedig a szezonnyitó győztese, Charles Leclerc. Mögöttük Sainz és Verstappen sorakoztak fel, majd Ocon és Russell következett. Mindeközben Hamilton csak a 15. rajthelyet foglalhatta el.

Magnussen, Hamilton és Hülkenberg kemény gumikeverékekkel várta a rajtot, míg mindenki más közepessel kezdett.

Péreznek sikerül elsőként fordulnia az első kanyarban, míg Verstappen megelőzte Sainzot. Zhou a mezőny legvégére esett vissza, míg a 9. helyről induló Gasly-t előbb Magnussen, majd Norris is megelőzte. Pár kör múlva pedig Russell lépett előre az 5. helyre, Oconnal szemben.

A 6. és 7. helyen a két rózsaszín Alpine ütközött össze hajszál híján, mikor Alonso lassan előzni készült, Ocon azonban az utolsó pillanatban elé mozdult. Nem sokkal később újra próbálkozott a csapattárs megelőzésével, de nem járt sikerrel, így azonban lassan elszakadtak az előttük haladó Russelltől, és lassan Bottas kezdett közeledni mögöttük. A 7. körben végül sikerült a spanyol manővere, bár Ocon nem könnyítette meg a helyzetét.

A következő körben Ocon visszavette a pozíciót, azonban ezt a pályán kívül sikerült neki, ezért hamarosan visszaengedte maga elé a spanyolt. Így azonban lesipuskásként tényleg megérkezett Bottas, sőt lassan Magnussen is Ocon mögé.

A 11. körben Magnussen kísérelt meg egy Bottas előzést, de nem járt sikerrel.

Ocon továbbra is Alonso támadásával volt elfoglalva, de ismét kívül csúszott a pálya határain. Ennek az lett a vége, hogy a 14. körben Bottas előzte meg Ocont.

Stroll és Albon kezdte meg a kerékcserék sorát a 14. kör végén, eközben Gasly megelőzésével Hamilton feljött a 10. helyre.

Zhou pályaelhagyással szerzett előny miatt 5 másodperces büntetést kapott.

A Ferrari elhintette a 15 kör végén, hogy kerékcsere következik, amire a Red Bull is reagált és Pérez érkezett kerékcserére, Leclerc azonban kint maradt a pályán.

Latifi a falban végezte

A 16. körben aztán virtuális biztonsági autó (VSC) lépett életbe, mert Latifi összetörte a Williamsét.

Ez a Ferrarinak kedvezett, mert kevesebb időveszteséget jelentett a VSC alatti kerékcsere. Főleg, hogy közben ezt valós biztonsági autós fázisra váltották. Szépen sorban érkeztek is a versenyzők kerékcserére.

Sainz arra panaszkodott rádión, hogy mikor jött ki a boxutcából, Pérez felpréselte őt a falra.

Így az élen Leclerc-Verstappen-Pérez-Sainz sorrend alakult.

A 20. kör végén távozott a safety car. Leclerc jól indított, megtartotta az első helyet, Sainz azonban elment Pérez mellett, miután szóltak a mexikóinak, hogy az imént a boxkijáratnál jogtalanul vágódott be a spanyol elé.

A 24. körben aztán Magnussen megelőzte Hamiltont, a következő körben azonban a hétszeres világbajnok visszavette tőle a 6. helyet.

Zhou eközben boxutca áthajtásos büntetést kapott, mert a korábbi 5 másodperces büntetést nem töltötte le időben.

Megadta magát egy Alpine, egy McLaren és egy Alfa Romeo

A 34. körben Alonso megelőzte Magnussent a 7. helyért, két körrel később azonban Magnussen visszaszerezte a pozícót. Hamar kiderült, hogy valójában megadta magát a spanyol autója.

Szinte rögtön utána Ricciardo alatt állt meg a McLaren, majd Bottas autóját tolták be a boxba és kényszerült feladni a versenyt.

VSC lépett életbe. Alonso azonban idegesen nyugtázta, hogy nem tud kimenni kerékcserére, mert addigra bezárt a boxutca. Magnussennek és Hülkenbergnek azonban még sikerült időben a boxkiállás.

A 41. körben folytatódott a verseny, Hamilton gyorsan ki is ment a boxba, lecserélni a Pirelliket. Magnussen mögé tért vissza a 12. helyre.

Ismét Verstappen-Leclerc adok-kapok

Verstappen Leclerc-t üldözte, és ahogy a szezonnyitón, ismét adok-kapokba kezdtek. A 42. körben a DRS segítségével sikerült az előzés, ám a célegyenesben Leclerc visszavette a vezetést.

Egy körrel később Verstappen az utolsó kanyarhoz közeledve ismét Leclerc nyakában volt, mellé ért, de fékezett, és Leclerc maradt az élen.

Charles Leclerc, Max Verstappen
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

A 46. körben a holland ismét megérkezett a Ferrari mögé, úgy intézte, hogy nyithassa a DRS-t, és megelőzte a monacóit.

Mindeközben Albon és Stroll akadtak össze, de „csak” sárga zászlóra volt szükség.

A végsőkig tartott Verstappen és Leclerc csatája, de már nem történt változás.

A versenyt végül Verstappen nyerte Leclerc és Sainz előtt. Őket Pérez, Russell, Ocon, Norris, Gasly, Magnussen és Hamilton követi a pontszerző helyeken.

Végeredmény:

# Versenyző Csapat Lemaradás
1 Max Verstappen Red Bull
2 Charles Leclerc Ferrari 0.549
3 Carlos Sainz Jr. Ferrari 8.097
4 Sergio Perez Red Bull 10.800
5 George Russell Mercedes 32.732
6 Esteban Ocon Alpine 56.017
7 Lando Norris McLaren 56.124
8 Pierre Gasly AlphaTauri 1:02.946
9 Kevin Magnussen Haas 1:04.308
10 Lewis Hamilton Mercedes 1:13.948
11 Zhou Guanyu Alfa Romeo 1:22.215
12 Nico Hulkenberg Aston Martin 1:31.742
13 Lance Stroll Aston Martin 1 kör
14 Alex Albon Williams kiesett
Valtteri Bottas Alfa Romeo kiesett
Fernando Alonso Alpine kiesett
Daniel Ricciardo McLaren kiesett
Nicholas Latifi Williams kiesett
Yuki Tsunoda AlphaTauri nem indult