Egy hónap múlva felbőgnek a motorok az F1 történetének első miami versenyhétvégéjén. A Florida ékszerdobozában életre kelő nagydíjhétvége pedig a jelek szerint már a puszta megrendezésével elérheti, hogy örökre emlékezetes maradjon azoknak, akik ellátogatnak rá. Ezek a nézők akkor is életre szóló élménnyel gazdagodjanak, ha a pályán ne adj’ isten dögunalmas körözgetés zajlik majd.
Miami önmagában vonzó célpont azoknak, akik egy kis minőségi kikapcsolódásra és mindenek felett bulizásra vágynak. Hát még akkor, ha Forma-1-es versenyen, a helyi amerikaifutball-csapat stadionjának árnyékában tehetik mindezt. Az F1 első Miami Nagydíja pedig a jelek szerint nem fog csalódást okozni senkinek. Már előre igyekszik bebiztosítani az önfeledt szórakozást a vendégeknek.
Hogy mivel, arról az esemény szervezői videót tettek közzé, hogy 6 percnyi virtuális valósággal kalauzoljanak minket körbe a pályát övező területeken. A verseny idejére felállított, több mint 7000 négyzetméteres strandklubtól kezdve a medencéken át a két szinten található luxuskabinokig minden megtalálható lesz a páratlan F1-es élményhez. A pályának szinte nincs olyan pontja, amelyet ne lehetne luxuskörülmények között élvezni.
A cikk végén megtekinthető videóból kiderül, hogy monacói mintára még jachtkikötő is lesz a 6-ostól a 8-as kanyarig tartó visszafordító belső részén, de például a célegyenesben található Paddock Club is nagyobb a szokásosnál, és két szinten helyezkedik el, egy másik része pedig az egyes kanyarban, a rajt utáni akció közvetlen közelében kapott helyet (itt a Heineken is felállít egy kerthelyiséges vendéglátóegységet).
Ezután zárt alsó résszel és fedett, de oldalt nyitott felső terasszal rendelkező minivillák szegélyezik az aszfaltcsíkot. Majd jön a Concours Club és a McLaren, illetve a főszponzor Crypto.com saját vendéglátó épülete. A pálya túloldalán, a Paddock Clubnak háttal kapott helyet a pódium a The Palm és a 72 Club között, majd továbbhaladva az aszfaltcsíkon a Mercedes és a Ferrari saját vendéglátó egységét is megpillanthatjuk.
A buliból természetesen a Red Bull sem maradhatott ki, pláne, hogy a verseny “alapító partnere”, így aztán a 11-es kanyarnál óriási, Miami témájú területet alakított ki, ami a Red Bull Energy Station névre hallgat, és remek kilátás nyílik róla a pályán zajló eseményekre.
A teljes kavalkádot megfejelve a helyi NFL-csapat, a Miami Dolphins tavaly átadott, 135 millió dolláros edzőközpontját a versenyhétvége idejére szintén vendéglátó egységgé alakítják, a csapat stadionjában pedig különböző események, köztük művészeti és zenei előadások szórakoztatják a nézőket.
„Fantasztikus a Forma-1 eleganciáját, csillogását és technológiáját egy olyan, dinamikus és növekvő városba hozni, mint Miami. Az ötlet az volt, hogy miként hozhatunk létre egy olyan versenyt, amelyen a nagydíjhétvégék látogatásához szokott emberek is azt gondolják, »ez más, ez szórakoztató, ez izgalmas.« Ez a verseny mindenek előtt Miami-ról szól” – mondta Tom Garfinkel, az esemény ügyvezető partnere és a Miami Dolphins és a Hard Rock stadion vezérigazgatója a szervezők által közzétett videóban.
„Miami Gardens és valójában egész Dél-Florida a kultúra kurátorává vált, ha a divatról, zenéről, gasztronómiáról és sportról van szó. Ez egy nagyon vonzó hely. Ami a versenyzést illeti, a világ legjobb versenysorozatát és technológiáját, a legjobb mérnököket, a legjobb autókat és a legjobb versenyzőket prezentáljuk olyan emberek egy potenciálisan nagy csoportjának, akik eddig eddig nem láttak ilyet. Szerintem ennek nagy hatása lehet az emberek életére” – tekintett a jövőbe Garfinkel.
Alighanem nem véletlen, hogy az első Miami Nagydíjra 40 perc alatt elfogytak a jegyek, a viszonteladói oldalak pedig jóval 1000 dollár fölött kínálják az általuk megvásárolt belépőket.