A Forma-1-es versenyzőket tájékoztatták, hogy a Safety Car-periódust követő újraindítások előtt nem tolerálják többé a rivális autója mellett haladást.
A szombaton kiadott közleményben az új versenyigazgató, Niels Wittich egyértelművé tette, hogy bizonyos manőverek az újraindítás előtt tilosak lesznek.
Emlékeztetett a sportszabályzat 55.14-es cikkelyére, amely kimondja: „A balesetek valószínűségének elkerülése érdekében, mielőtt a biztonsági autó visszatér a boxba, attól a ponttól kezdve, amikor a lámpák kialszanak, a versenyzőknek olyan tempóban kell haladniuk, amely nem jár szabálytalan gyorsítással vagy fékezéssel, és nem tartalmaz olyan manővert, amely veszélyeztetheti a többi versenyzőt, vagy akadályozhatja az újraindítást.”
Egy ábrát is mellékeltek, amely azt szemlélteti, hogy milyen típusú manőverek nem lesznek megengedettek, és mit tartanak elfogadhatónak. Bár a versenyzőknek nem kell majd ugyanazt a vonalat követniük, mint az előttük haladó autó, a továbbiakban nem mozoghatnak majd jelentősen, a pálya széltében.
Max Verstappen három egymást követő versenyen alkalmazta azt a taktikát, hogy a Safety Car újraindítása előtt a rivális autó mellé húzódott. Így tett a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjon is, amikor a versenyben vezető Lewis Hamiltont próbálta megelőzni közvetlenül a vitatott utolsó körös újraindítás előtt. Verstappen egy szakaszon még meg is előzte Hamiltont egy rövid időre, ami a Mercedes verseny utáni óvásához vezetett, amit végül a stewardok elutasítottak.
Verstappen az idei szezon mindkét futamán, Bahreinben és Szaúd-Arábiában is a futamot vezető Charles Leclerc mellé húzódott Red Bulljával, amikor az újraindításra készültek.