Furcsa pletykák terjengtek a Ferrari és a Haas háza táján Melbourne-ben.
Az olaszok motorja számít etalonnak az új éra kezdetén. A vörös csapat és partnereik megbízhatóbb és jobb teljesítménnyel rendelkező erőforrásokkal állhatnak rajthoz, míg a többiek egyelőre a sötétben tapogatóznak.
A Honda a második helyen áll a hajtásláncok „bajnokságában”. Ugyan a japán egység gyors, ám a megbízhatósággal akad némi problémájuk. Némileg hasonló cipőben jár a Mercedes és a Renault is, bár a tempó nálunk nincs olyan mértékben meg.
Ausztráliában meglepetésszerűen a Haas és az Alfa Romeo nem brillírozott. A legtöbben a melbourne-i aszfaltcsík sajátosságának tudták ezt be, ám voltak akik turpisságot sejtettek a háttérben.
Életre kelt ugyanis egy olyan szóbeszéd, mi szerint a Ferrari kérte meg a Haast arra, hogy tekerje lejjebb az erőforrást. Állítólag azért kérte ezt a Scuderia, mert a többi csapat felvonta a szemöldökét a partner istálló teljesítménye miatt.
Ted Kravitz azonban gyorsan eloszlatta ezeket a pletykákat a Sky Sportson futó műsorában.
„Hova tűnt a Haas tempója? Ezt a kérdést sokan ízlelgetik a paddockban. Az első két futamon pontot szerzett Kevin (Magnussen), most meg a csapat a 13. és a 14. helyen ért célba. Ez nagyon-nagyon furcsa. Felütötte a fejét így az a pletyka, hogy a Ferrari szerint a Haas túl jól teljesít, így fenyegetik őket. Természetesen ez sületlenség. A Ferrari sosem fogja megfenyegetni a Haast és arra kérni, hogy tekerjék le a motort. Ám ez a szóbeszéd járja be a paddockot, én pedig szeretlek titeket tájékoztatni. Véleményem szerint az igazság abban rejlik, hogy rossz beállítást választottak. Ha a pénteki napon nem sikerül jól belőni az autót, akkor azt már a hétvége során nehéz visszafordítani.” – nyilatkozta a brit riporter.
Balszerencse, semmi más:
Günther Steiner elmondta, hogy rosszul jött ki nekik a Safety Car, ezért nem sikerült a pontszerző helyek egyikén befutniuk. Az olasz csapatfőnök szerint egyszerűen nem tettek jó lóra ezen a hétvégén, így az eredményük inkább a balszerencsének tudható be:
„Nem úgy alakultak a dolog, ahogy elterveztük. Mindig rossz ütembe kapjuk el a Safety Car-t. Komolyra fordítva a szót, néha szerencsénk van, néha nem. Az autó erős volt, a versenyzők pedig jó munkát végeztek. Ha jobban teljesítettünk volna a kvalifikáción, akkor a pontszerző helyek egyikén értünk volna célba. Erre fogunk törekedni. Ahogy már mondtam, ebben az évben olyan konstrukciónk van, amivel lehet gyűjteni az egységeket, most csupán nem volt szerencsénk. A három fordulóból egy sült el rosszul. Ám már Imolára készülünk.”