back to top
KezdőlapFormula 1A Ferrari növelt a motorerőn a Red Bull legyőzéséhez

A Ferrari növelt a motorerőn a Red Bull legyőzéséhez

-

Megnövelt motorteljesítménnyel versenyzett a Ferrari az Ausztrál Nagydíjon annak érdekében, hogy jól bánjon a gumikkal. Ez is arra utal, hogy a maranellóiak nagyon magabiztosak az idei erőforrásukat illetően.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének szavaival élve Charles Leclerc „érinthetetlen” volt az Ausztrál Nagydíjon. A Sebastian Vettel balesete miatti biztonsági autós fázis újraindítását kivéve a monacói pilóta győzelme egy pillanatig sem forgott veszélyben, és ha nincs a két Safety Car, az így kiautózott 20 másodpercnél is nagyobb előnnyel nyert volna.

A Ferrari versenytempója Leclerc bevallása szerint őket is meglepte, Horner szavaiból pedig megtudhattuk, hogy a Red Bull sem számolt ekkora különbséggel. A vörösök tempóelőnyének javarészt az F1-75-ös kiváló gumikezelése volt az oka, hiszen Leclerc-t szinte egyáltalán nem hátráltatta sem hólyagosodás, sem szemcsésedés. 

A Scuderia már pénteken olyan irányt választott a beállításokkal, ami nagy hangsúlyt fektetett a gumikra, különösen a hátsókra. A pénteki szabadedzéseken ugyanakkor szemcsésedést tapasztaltak az első tengelyen, amire változtatásokkal reagáltak szombatra.

Charles Leclerc, Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Pénteken még lehetett nyitni a DRS-t a 9-es kanyar előtt, szombattól viszont már nem. Többek között ehhez is alkalmazkodni kellett. Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Feljebb tekerték a motort

Az olasz Formu1a.uno információi szerint az egyik ilyen változtatás az volt, hogy a maranellói mérnökök nagyjából 5 lóerővel növelték a rendelkezésre álló motorteljesítményt, hogy így ellensúlyozzák a Red Bullok tempóját az egyenesekben.

Eközben a gyorsabbá tett nyomvonal ellenére a nagyobb leszorítóerős első szárnyra szavaztak, ami megszüntette az első gumikkal kapcsolatos pénteki problémákat, és gyakorlatilag verhetetlenné tette őket az utolsó szektorban, különösen a 12-es és 13-as kanyarban. 

A nagyobb leszorítóerőre váltást is természetesen részben a motorerő növelése tette lehetővé, az olasz lap szerint körönként nagyjából 1 tizedes javulást biztosítva. Ez amellett, hogy jól jött az időmérőn, a versenyen is könnyebbé tette a védekezést a Red Bullokkal szemben. Utóbbira ugyanakkor Leclerc-nek csak a már említett újraindításnál volt szüksége, a futam többi részében ugyanis az energiaitalos autók a közelébe sem kerültek. 

A Formu1a.uno szerint azt ugyanakkor korai kijelenteni, hogy Imolában is a valamivel nagyobb motorteljesítmény mellett fognak dönteni, de az biztató jel, hogy nincsenek megbízhatósági aggályaik, hiszen ha lennének, egy ilyen lépést aligha alkalmaztak volna. 

Azt is érdemes még kiemelni, hogy a melbourne-i pályát nemcsak átépítették, hanem újra is aszfaltozták, amit szintén a Ferrari használt ki a legjobban. Lévén az új aszfalt a versenyhétvége alatt még nem tapadt olyan jól, mint amennyire mondjuk a jövő évi futamon fog, a pilóták sokat küszködtek az oldalkúszással, ami szemcsésedéshez vezetett. A vörösök ezt számításba véve gondolták úgy, hogy a nagyobb leszorítóerővel a versenyen többet nyernek, mint veszítenek. Végül az ő számításaik jöttek be.