Amilyen kecsegtetően indult Fernando Alonso számára az Ausztrál Nagydíj hétvégéje, annyira rosszul végződött. Elmondása szerint a pole-ra is esélye volt, vasárnap pedig dobogós helyezésben bízott az Alpine.
Azonban az időmérő edzés Q3-as szakaszába hidraulikai hiba miatt balesetet szenvedett, és a vasárnapi versenyt sem tudta befejezni.
A probléma az volt, hogy minden, amivel a csapat megpróbálta kompenzálni a kvalifikációs balszerencsét, végül csak rontott a helyzeten. A tippelt dobogóból kiesés lett, nem csoda hát, hogy a csapat és a spanyol versenyző is nagyon csalódott volt.
Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke elmondta, hogy a hiba, ami Alonso falba csúszását eredményezte, egy olyan alkatrésznek köszönhető, ami pár száz, rosszabb esetben pár ezer forint értékű lehet.
„Egy o-gyűrű volt az olajtömítésen” – válaszolta Szafnauer a The Race kérdésére. „Az o-gyűrű elszakadt, az olaj elszivárgott.”
„Van egy üzembiztos módunk, ami megpróbálta megmenteni a motort, így amikor csökken az olajnyomás, a üzembiztos mód bekapcsol, és ez történik.”
„Tehát a megoldás egy o-gyűrű csere volt.”
Nem volt kérdés, hogy remek eredménytől esett el a csapat a filléres alkatrész miatt.
„Ha oda kvalifikáltunk volna, ahová kvalifikálhattunk volna, akkor Fernando számára teljesen más lett volna a verseny” – mondta Szafnauer.
„A közepes gumikeveréken indult volna, mint mindenki más körülötte, nem érte volna utol a biztonsági autó, és jó esélye lett volna arra, hogy az első négy sráccal harcoljon.”
Ehelyett Alonso a kemény keverékeken rajtolt, a 10. helyről, és kezdetben ott is maradt Pierre Gasly AlphaTaurija mögött.
„Mivel a 10. helyről indult, egy gyors autóval maga alatt, a stratégia az volt, hogy kemény gumikon induljon, tudván, hogy mindenki más közepes gumikon fog menni” – magyarázta Szafnauer.
„A mezőny szabaddá válik, amikor a boxba mennek, és akkor az autó tempója is megérkezett volna, így harcolhatott volna velük.”