Jacques Villeneuve bírálta a pont nélkül árválkodó Aston Martin, miközben Lawrence Strollnak is tanácsokat adott.
A kanadai milliárdos 2018-ba vette meg a Force Indiát, majd átnevezte az alakulatot Racing Pointra. 2021-ben lépett a képbe az Aston Martin, ami nem hozott megváltást a csapatnak.
2009-ben tartott ott utoljára az istálló elődje, hogy az első 5 futamon nem szereztek pontot. A rekord megdöntése felé viharos sebességgel száguld a sereghajtónak számító csapat.
A 1997 világbajnoka szerint a felelősség egyértelműen Lawrence Strollt terheli:
„Egy csapat működtetéséhez nem csak pénz kell. Ezt most meg is tapasztalhatja Lawrence Stroll. Ez nem egy óramárka, vagy egy ruházati üzletlánc. A Forma-1 ennél sokkal bonyolultabb. Különösen akkor, ha a fiadnak veszel egy komplett csapatot. A megoldások megtalálása így még nehezebbé válik.” – nyilatkozta az ex-versenyző a holland Formel1.nl-nek.
Stroll furcsa kifogása és Vettel jelenléte:
A két pilótának felejthető hétvégje volt Melbourne-ben. Mindketten falnak csapták autójukat a harmadik szabadedzésen. A kanadai pilóta büntetések hadát halmozta fel, míg Sebastian Vettel tovább törte a konstrukciót.
„A hétvégén láthattuk, hogy Sebastian (Vettel) és Lance (Stroll) folyamatosan bajba kerül. Stroll és Latifi incidense az időmérőn nagyon kínos volt. A pályát okolta a balesetért, ez a legfurcsább kifogás, amit valaha halottam. A versenyen láthattuk, hogy Stroll tényleg használja a tükröt, hiszen így tudta alkalmazni a szlalomozó taktikáját.”
Villeneuve hozzátette: Vettelnek inkább otthon kellene ülnie.
„Vettel egyértelműen nem érzi jól magát az autóban. Véleményem szerint inkább otthon kellene ülnie. A Ferrarinál is hibázott, ám ez a cipő nem illik a lábára.”
Plusz költség a törések miatt:
A pontnélküliséget tetézi a versenyzők autótörése. Az Aston Martin Ausztráliában a zsebébe nyúlhatott a négy baleset miatt.
„Nem történt nagy ütközés, a futóművek megmaradtak, ám ezek az apróságok is kárt okoznak. A szponzorok nem szeretik, ha még a károk miatt is fizetniük kell, a pontszerzés hiányáról nem is beszélve. A kérdés most az: mit fog csinálni Lawrence Stroll? Ha úgy bánik a versenyzőivel, mint a többi üzletével, akkor az a beszélgetések nem szépek. A gyárban is gyászos a hangulat, jelenleg nem mosolyogva fogadnak ott. Nem könnyű megoldani ezt a helyzetet. Egy olyan autót építettek, ami a Williamsszel vagy a Haasszal veheti fel a versenyt. Igen ám, csak ők ezt kevesebb erőforrásból kivitelezték.” – folytatta Villeneuve.