Dr. Helmut Marko a Red Bull tanácsadója szerint azért nem nyúlt idén annyira kiemelkedő teljesítményt Max Verstappen, mint tavaly, mert az új autók merőben más vezetési stílust követelnek meg.
Három forduló után már tetemes a címvédő Verstappen hátránya a pontversenyben Charles Leclerc mögött, köszönhetően a két nullázásnak. Azonban, ha eltekintünk a kieséstől és a Bahreini és az Ausztrál Nagydíjak addigi összképét veszük, jól látszik, hogy erőből sem feltétlenül tudott volna a Ferrari fölé kerekedni a holland.
A Ferrari és a Red Bull 2022-ben 180 fokos fordulaton megy keresztül, az olaszok tavalyi nagy erőssége a két versenyző hasonló szintű teljesítménye volt, míg a Red Bullnál nagyon egy irányba billent el a mérleg nyelve. Idén ez megfordult, jóval nagyobb a különbség a Ferrari versenyzői között, mint az osztrákoknál. Helmut Marko szerint pedig ez a vezetési stílusra vezethető vissza.
„Pérez sokkal közelebb van Maxhoz, mint 2021-ben. Ennek az a magyarázata, hogy a kisebb leszorítóerővel rendelkező új autók egyes versenyzőknek jobban fekszenek, másoknak kevésbé. Sainz egy nagyteherbírású, intelligens versenyző. Ausztráliában ő is közelebb volt már, de neki szerencsétlenül jött ki a piros zászló. Nálunk pedig Pérez nagyon elégedett volt az autó beállításaival. Max ezeket jóval nehezebben találta meg. Még mindig nem találta meg az autó megfelelő egyensúlyát, emiatt pedig nem érzi teljesen magabiztosnak magát az autóban. Az agresszív vezetési stílusa nem igazán passzol ezekhez az új autókhoz.” – magyarázta az osztrák szakember.