back to top
KezdőlapFormula 1Az FIA módosítással akarja elejét venni a trükközésnek Imolában

Az FIA módosítással akarja elejét venni a trükközésnek Imolában

-

Miután a tavalyi és az idei Szaúd-Arábiai Nagydíjon is veszélyes játszmázásnak lehettünk szemtanúi, az FIA a jelek szerint elkezdett jobban odafigyelni a DRS-zónák érzékelési pontjának elhelyezésére. Dzsiddában 2021-ben Lewis Hamilton és Max Verstappen csatározása ütközésbe torkollt, amikor a büntetést kapó holland pilóta az állítható hátsó szárny nyitására játszva az érzékelési pont előtt akarta elengedni riválisát. Ezután az idei szaúdi futamon Charles Leclerc és Verstappen játszotta el majdnem ugyanazt, szinte állóra fékezve autóját az egyenesben.

Mivel az ilyen trükközéseknek komoly biztonsági kockázata van, a jövőben – ahol szükséges – az FIA változtathat az érzékelési pont elhelyezésén. Ennek első jelét a hétvégi Emilia Romagna Nagydíjon láthatjuk, szúrta ki a Racefans. Az FIA hivatalos előzetesének pályarajzában az állítható hátsó szárny nyitásához szükséges egy másodpercen belüli távolságot mérő érzékelési pont ugyanis 385 méterrel a 17-es kanyar (Rivazza 1) előtt van feltüntetve.

Tavaly ez a vonal még 20 méterrel előzte csak meg ugyanezt a kanyart, azaz a féktáv kellős közepén helyezkedett el. Mindez pedig könnyen oda vezethetett volna, és vezethetne a jövőben, hogy a Rivazza 1 előtt védekezni kényszerülő pilóta úgy dönt, hogy hamarabb a fékre lépve elengedi az őt támadót, hogy a célegyenesben DRS-sel visszaelőzhesse. A támadó fél pedig ezt látva szintén korábban fékezhet, hogy hátul maradjon. Ez esetben máris megtörténik az, ami Szaúd-Arábiában már kétszer is.

Azzal, hogy a Rivazza 1 előtti egyenes közepére helyezték át az érzékelési pontot, vélhetően elejét vették a trükközésnek, hiszen az egyenes közepén kisebb eséllyel próbálnak meg a fékbe taposni a versenyzők, mint a féktáv előtt.

Az aktivációs pont helye az érzékelési ponttal ellentétben nem változott, azaz ugyanúgy 60 méterrel a padlógázon teljesített 19-es kanyar előtt van, és a hivatalosan a második kanyarnak számító Tamburellóig tart.

Marad az egy zóna

Az imolai pályán egyébként továbbra is csak egy DRS-zóna kapott helyet, azaz az FIA nem hallgatta meg Max Verstappen tavalyi kérését. A holland pilóta elmondta, hogy a Rivazza 1 felé vezető egyenesben is kellene egy zóna, hogy a célegyenes előtt közelebb tudjanak érni az elöl haladóhoz, mert így hiába vannak ott valakinek a nyomában, a két Rivazza-kanyarban időt veszítenek. Érdekes lesz látni, hogy a másik autó szoros követését könnyebbé tevő idei autókkal változik-e a helyzet.

ForrásFIA