George Russell elsőségét hozta az Emilia Romagna Nagydíj második szabadedzése, amelynek a McLaren volt a nagy vesztese.
A második szabadedzéssel folytatódott az Emilia Romagna Nagydíj Forma-1-es programja szombaton. Ám a megszokottakkal ellentétben a csapatoknak jóval kisebb jelentőséggel bírt ez a gyakorlás, hiszen sprinthétvégéről lévén a tegnapi időmérő edzés kezdetével életbe léptek a parc fermé-szabályok, így onnantól kezdve már csak minimális változtatások engedélyezettek.
A pilótáknak viszont annál jobban jött a sprint előtti egy órás tréning, hiszen tegnap szinte végig vizes pályán köröztek, az időjárás szombatra azonban lényegesen jobb lett. Közel 20 fokos levegő és 31 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a mezőnyt, így mindenki hozzászokhatott egy kicsit ahhoz, ami majd a délután 16 óra 30 perckor kezdődő egy órás futamon, illetve vélhetően a vasárnapi nagydíjon vár majd rá.
Mivel az egykörös tempót már nem volt miért tanulmányozni, mindenki a sprintre és a futamra készült. Száraz pálya lévén a köridők már a kezdetekkor így is messze felülmúlták a pénteken látottakat; tíz perc után a két, egyaránt lágy gumin kezdő Red Bull vezetett Pérez-Verstappen sorrendben. A mexikói ideje 1:20.198 volt.
Pérez megtartotta a vezetést az első 20 perc végére is, miközben 1:19.815-re javított, mögé pedig a közepes gumikon kezdő, majd lágyra váltó Lewis Hamilton zárkózott fel 2 tizedre. Őt Verstappen, Cunoda, Albon, Gasly, Russell, Sainz, Leclerc és Latifi követte az első tízben, többen közepes gumin elért legjobb körrel.
Féltávhoz érve aztán változott az állás: Russell állt az élre 1:19.457-tel, amivel 3 tizeddel javította meg a korábban 1:19.790-re javító Pérez legjobbját. A mezőny nagy része rendületlenül rótta a megtankolt autós hosszú etapokat, Daniel Ricciardónak és Valtteri Bottasnak azonban még egyetlen megtett köre sem volt.
A McLaren az ausztrál erőforrásával kapcsolatos problémákat fedezett fel még a kocsi délelőtti beindítása során, míg az Alfa Romeo Bottas tegnapi kipufogó gondjainak orvosolásával volt elfoglalva. Hogy a wokingiakat még az ág is húzza, arról Norris fékjei tettek, amelyek három kör után megadták magukat, a garázsba kényszerítve a britet.
Aki menet közben kapcsolódott be a totálisan eseménytelen tréningbe, joggal tehette fel a kérdést, hogy mit csinálnak a Ferrarik. A két vörös autó ugyanis az utolsó 20 percre fordulva még az első tízen kívül szerénykedett, de aztán Charles Leclerc kijött egy új lágy szetten és 1:19.740-nel feliratkozott Russell mögé. Sainz viszont közepes szetten nem javított és csak a 16. helyen állt, később viszont előrejött
Ebbe ugyanakkor legfeljebb annyit lehet belelátni, hogy a Scuderia több üzemanyaggal körözött, mint akár a Red Bull, vagy a Mercedes, és/vagy jobban letekerte a motorját.
Az utolsó tíz percben az első helyen nem változott a sorrend, Pérez viszont közepes gumin összerakott egy jó kört, és 81 ezredre Russelltől feljött a második helyre. Mögötte Leclerc, Hamilton, Alonso, Sainz, Verstappen, Cunoda, Gasly, Zhou volt az első tíz sorrendje. A sort a teljes edzést kiülő Bottas és Ricciardo zárta, míg a 18. helyen az utolsó pillanatban két körre megjelenő Norris végzett.
Az Emilia Romagna Nagydíj második szabadedzésének végeredménye
Versenyző | Csapat | Köridő | Lemaradás | Körszám | |
1 | George Russell | Mercedes | 1:19.457 | 32 | |
2 | Sergio Perez | Red Bull | 1:19.538 | 0.081 | 33 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:19.740 | 0.283 | 35 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.992 | 0.535 | 34 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 1:20.174 | 0.717 | 29 |
6 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1:20.258 | 0.801 | 31 |
7 | Max Verstappen | Red Bull | 1:20.371 | 0.914 | 36 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:20.381 | 0.924 | 35 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:20.439 | 0.982 | 37 |
10 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 1:20.498 | 1.041 | 32 |
11 | Alex Albon | Williams | 1:20.591 | 1.134 | 34 |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 1:20.740 | 1.283 | 30 |
13 | Mick Schumacher | Haas | 1:20.977 | 1.520 | 29 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:21.149 | 1.692 | 38 |
15 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:21.155 | 1.698 | 38 |
16 | Esteban Ocon | Alpine | 1:21.179 | 1.722 | 30 |
17 | Nicholas Latifi | Williams | 1:21.263 | 1.806 | 31 |
18 | Lando Norris | McLaren | 1:23.821 | 4.364 | 6 |