A sok ütközés, szélárnyékozás és a biztonsági autó által megkavart taktika után végül a Mercedes pilótája, Stoffel Vandoorne lett az első Monaco utcáin.
Mitch Evans két győzelme után pole-lal folytatta a felkészülést a harmadikra, és a városállamban kulcsfontosságú első kanyarban is megtartotta a helyet Pascal Wehrlein előtt.
Kétszer négy perc Attack Mode állt a pilóták rendelkezésére, amit a Kaszinó téri kijelölt zónában Nick Cassidy aktivált először a versenyen.
Hamar beállt a vonatozás, mindenki egyenletes tempót autózott. Ezt az is mutatta, hogy egy ponton a 19. helyen haladó Antonio Giovinazzié volt a leggyorsabb kör. A mezőny másik felén Evans szélárnyék nélkül kicsivel több energiát használt el, mint a vetélytársak.
Az élmezőnyből először Robin Frijns, majd Jean-Éric Verge is aktiválta az extra 50 kW-os teljesítményt, míg Wehrlein megpróbálkozott elmenni Evans mellett Monaco kikötői sikánjában.
A német azonban Mexikóban is sokáig szélárnyékban autózott, és sokáig spórolt az energiával, ami győzelmet ért neki.
Az első Attack Mode kör után Evans visszaesett a negyedik helyre, miután a bajnoki éllovas Vergne, valamint Wehrlein és Vandoorne is elment mellette.
A versenyt vezető Wehrlein azonban a falban kötött ki, mire teljes pályás sárga zászlót (Full Course Yellow) rendeltek el. Vergne és a negyedik helyre feljövő Lucas di Grassi éppen aktiválták az Attack Mode-ot, így veszítettek ezzel.
Vandoorne négy másodperccel állt Evans előtt, akit a Formula E két alternatív stratégiára kényszerülő bajnoka követett. Az újraindítást azonban Lotterer és Rowland ütközése miatt hamar safety car váltotta. Ezúttal ez Vandoorne második Attack Mode-jával esett egybe, és a belga előnye is odaveszett.
A hatodik hely környékén hárman is (da Costa, Mortara, Frijns), illetve a másodikon Evans gazdálkodhatott még a plusz teljesítménnyel. A Jaguar pilótája Róma után most is az utolsó pillanatig várt ki. Ezzel rövid időre, az éppen lendületben lévő Frijns mögé csúszott vissza a negyedik helyre.
Az új-zélandi vissza tudott térni korábbi helyére, amikor Vergne mellett is elment a Sainte Dévote-ban. Ekkorra azonban Vandoorne már közel két másodpercre húzott el tőle.
Az élen ezután nem történt nagy változás a Monaco E-Prix utolsó részében sem. Buemi azonban összeakadt csapattársával, ezzel kettős pontszerzéstől fosztva meg a Nissant.
A verseny végeredménye:
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1 | 🇧🇪 Stoffel Vandoorne | Mercedes | – |
2 | 🇳🇿 Mitch Evans | Jaguar | +1,285 |
3 | 🇫🇷 Jean-Éric Vergne | Techeetah | +3,293 |
4 | 🇳🇱 Robin Frijns | Envision | +3,467 |
5 | 🇵🇹 António Félix da Costa | Techeetah | +3,952 |
6 | 🇧🇷 Lucas di Grassi | Venturi | +8,133 |
7 | 🇳🇿 Nick Cassidy | Envision | +15,273 |
8 | 🇨🇭 Sébastien Buemi | Nissan | +17,773 |
9 | 🇬🇧 Jake Dennis | Andretti | +17,820 |
10 | 🇳🇱 Nyck de Vries | Mercedes | +18,283 |
11 | 🇬🇧 Alexander Sims | Mahindra | +19,350 |
12 | 🇬🇧 Dan Ticktum | NIO 333 | +19,756 |
13 | 🇧🇷 Sérgio Sette Camara | Dragon | +22,894 |
14 | 🇮🇹 Antonio Giovinazzi | Dragon | +22,987 |
15 | 🇬🇧 Oliver Turvey | NIO 333 | +23,198 |
16 | 🇺🇸 Oliver Askew | Andretti | +23,432 |
17 | 🇩🇪 Maximilian Günther | Nissan | +39,668 |
– | 🇨🇭 Edoardo Mortara | Venturi | – |
– | 🇬🇧 Oliver Rowland | Mahindra | – |
– | 🇩🇪 André Lotterer | Porsche | – |
– | 🇩🇪 Pascal Wehrlein | Porsche | – |
– | 🇬🇧 Sam Bird | Jaguar | – |
A bajnokságok állása a Monaco E-Prix után:
# | Pilóta | Csapat | Pont | |
1 | 🇧🇪 Stoffel Vandoorne | Mercedes | 81 | 0 |
2 | 🇫🇷 Jean-Éric Vergne | Techeetah | 75 | -6 |
3 | 🇳🇿 Mitch Evans | Jaguar | 72 | -9 |
4 | 🇳🇱 Robin Frijns | Envision | 71 | -10 |
5 | 🇨🇭 Edoardo Mortara | Venturi | 49 | -32 |
6 | 🇩🇪 André Lotterer | Porsche | 43 | -38 |
7 | 🇩🇪 Pascal Wehrlein | Porsche | 42 | -39 |
8 | 🇳🇱 Nyck de Vries | Mercedes | 39 | -42 |
9 | 🇧🇷 Lucas di Grassi | Venturi | 37 | -44 |
10 | 🇵🇹 António Félix da Costa | Techeetah | 30 | -51 |
11 | 🇬🇧 Jake Dennis | Andretti | 28 | -53 |
12 | 🇬🇧 Sam Bird | Jaguar | 22 | -59 |
13 | 🇳🇿 Nick Cassidy | Envision | 16 | -65 |
14 | 🇨🇭 Sébastien Buemi | Nissan | 10 | -71 |
15 | 🇬🇧 Oliver Turvey | NIO 333 | 6 | -75 |
16 | 🇬🇧 Oliver Rowland | Mahindra | 4 | -77 |
17 | 🇩🇪 Maximilian Günther | Nissan | 2 | -79 |
18 | 🇺🇸 Oliver Askew | Andretti | 2 | -79 |
19 | 🇬🇧 Dan Ticktum | NIO 333 | 1 | -80 |
20 | 🇬🇧 Alexander Sims | Mahindra | 0 | -81 |
21 | 🇧🇷 Sérgio Sette Camara | Dragon | 0 | -81 |
22 | 🇮🇹 Antonio Giovinazzi | Dragon | 0 | -81 |
# | Csapat | Meghajtás | Pont | |
1 | 🇩🇪 Mercedes | Mercedes | 114 | 0 |
2 | 🇨🇳 Techeetah | DS | 103 | -11 |
3 | 🇬🇧 Jaguar | Jaguar | 92 | -22 |
4 | 🇬🇧 Envision | (Audi) | 87 | -27 |
5 | 🇲🇨 Venturi | Mercedes | 86 | -28 |
6 | 🇩🇪 Porsche | Porsche | 83 | -31 |
7 | 🇺🇸 Andretti | (BMW) | 30 | -84 |
8 | 🇫🇷 Nissan | Nissan | 12 | -102 |
9 | 🇨🇳 NIO 333 | NIO | 7 | -107 |
10 | 🇮🇳 Mahindra | Mahindra | 4 | -110 |
11 | 🇺🇸 Dragon | Penske | 0 | -114 |