A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola nem biztos abban, hogy a gumigyártónak 2024 után is lesz jövője az F1-ben.
Az olasz gumigyártó 2011-ben érkezett az F1-be a Bridgestone helyére, és azt a feladatot kapta, hogy gyorsan kopó gumit szállítson, hogy több boxkiállás legyen, és jobban megkavarodjon a mezőny.
Az első három szezonban bekövetkezett gumi okozta balesetek a gumiszerkezet átalakításához vezettek, és idővel a keverékek tartóssága javult, annak ellenére is, hogy a túlmelegedési problémák továbbra is beleszóltak a stratégiákba.
A Pirelli felügyelte a 18 colos abroncsokra való átállást az idei szezonra, és igyekezett olyan keverékeket bevezetni, amelyek kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre, amikor egyik autó követi a másikat.
A világjárvány miatt a potenciális új gumigyártók számára kiírt pályázatot késleltették.
A Pirelli maradása jelenleg 2024-ig biztos, Isola pedig hangsúlyozta, hogy a folytatásra vonatkozó döntés nem az ő hatáskörébe tartozik.
„Nyilvánvalóan a döntés nem a mi kezünkben van, de általánosságban véve elégedettek vagyunk a Forma-1-ben szerzett tapasztalatainkkal, és szeretnénk folytatni” – mondta.
„Volt egy hosszabbításunk 2024-re, de tudjátok, hogy ez a szerződés pályázati eljárás tárgyát képezi, és az FIA-n múlik, hogy a Forma-1-gyel együtt hogyan kezelik a helyzetet.”
Az F1-ben a tendereljárás lehetővé teszi a gumigyártók számára, hogy lényegében egymásra licitáljanak a lehetőségért.
Egyszerre csak egy gumigyártó
Legutóbb két gumigyártó cég akkor állt szemben egymással, amikor a Bridgestone és a Michelin az F1-es „gumiháborút” vívta, míg nem a francia gyártó 2006-ban kiszállt a Forma-1-ből.
„Általában nem az év végén, hanem a következő év közepén adják ki a tendert, mert ez ugyanaz a folyamat, mint a múltban volt” – folytatta Isola.
„Ez azt jelenti, hogy a döntés a jövő év végére szól, hogy a pályázat nyertesének egy évnyi ideje legyen felkészülni a szezonra.”
„Reméljük, hogy megbeszélhetjük a jövőt a Forma-1-gyel. Sok minden történik, és erről még részletesebben kell tárgyalnunk.”
„De ez egy pályázat, így végső soron az ajánlaton, a jellemzőkön és a pályázatban szereplő elemeken múlik a dolog.”