Sajtóértesülések szerint új szélcsatorna épül a Red Bull főhadiszállásán.
A Bikák nem akartak ilyen mértékű beruházást végrehajtani, ám lemaradni sem szeretnének, így kénytelenek belevágni a projektbe. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint 2 év alatt fog elkészülni az új szélcsatorna.
Az osztrák istálló szélcsatornája jelenleg a Bedford Technology Parkban van, ám a saját gyárukban szeretnék elhelyezni az új konstrukciót. A Ferrari példáját alapul véve az összes tevékenységüket egy létesítménybe akarják összpontosítani, amihez az előkészületeket már meg is tették.
2030-tól a Forma-1 a CFD-re korlátozná az aerodinamikai fejlesztéseket. Ezek az irányelvek a fenntarthatóságot kívánják növelni, ám a Red Bull szerint ők sem ússzák meg az új szélcsatorna megépítését. Így az elkövetkezendő években a McLarenhez és az Aston Martinhoz hasonlóan bele kell vágniuk a projektbe.
Miért van szüksége a Red Bullnak erre?
Egy új szélcsatorna megtervezése és megépítése 50-75 millió euróba is kerülhet. Az „aero handicap” miatt a top csapatok egyre kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában. A megfelelő mérési adatokat csak maximális szélsebesség alatt lehet gyűjteni, ám épp ezt korlátozza a száguldó cirkusz.
Adrian Newey a német lapnak kifejtette a problémát. A brit vezető szerint a szélcsatornájuk jól működik, ám a hangsúly a hatékonyságon van:
„Egyszerűen túl sokáig tart, míg elérjük a kívánt szélsebességet. Így elveszítünk a releváns időből, ami alapvetően járna nekünk. A szélcsatornában a sebességet folyamatosan növelnünk kellett, így gyorsan túlléptük a megengedett határértéket.” – magyarázta Newey.