Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem zárja ki, hogy a Spanyol Nagydíj után a kukába dobják az először a szezon előtti bahreini teszten bevetett egyedi megoldásukat, és akár visszatérnek arra a változatra, amellyel bemutatták az idei autót.
Hiába érkezett több fejlesztéssel a Miami Nagydíjra, a Mercedesnek nem sikerült megoldani az idei autóval kapcsolatos problémáit, és George Russell, illetve Lewis Hamilton továbbra is igen nehezen vezethetőnek és kiszámíthatatlannak találta a W13-ast. A következő, barcelonai versenyhétvége ugyanakkor vízválasztó lehet az istállónak, mégpedig amiatt, mert végre válaszokat kaphatnak arra, hogy az általuk követett egyedi megoldás működőképes lehet-e valaha.
Mint arra bizonyára sokan emlékeznek, a szezon előtti barcelonai teszten a Mercedes autója még teljesen máshogy nézett ki, mint ahogy most kinéz, az istálló ugyanis a bahreini teszten vetette be elképesztően szűkre szabott oldalszekrényeit. Lévén ennyire extrém megoldással senki más nem állt elő, többször is felmerült azóta, hogy túl messzire mentek, és valójában ez okozza a pattogással kapcsolatos gondjaikat.
Az elmélet az, hogy a nagyon szűk oldalszekrények miatt a Mercedes padlólemezének sokkal nagyobb része van szabadon – hiszen nincs fölötte karosszéria –, ennek következtében pedig sokkal jobban hajlik és hamarabb ér a földhoz nagy sebességnél, mint más csapatok padlólemeze, azaz jóval hamarabb elkezd az autó delfinezni.
Ebből pedig adódik a kérdés, nem járt volna-e jobban a Mercedes a barcelonai teszten használt, szélesebb oldalszekrényű autóval. Amikor az Autosport arról kérdezte, hogy a Spanyol Nagydíjon tapasztaltak fényében a szezon további részére visszahozhatják-e azt a verziót, Toto Wolff nem zárta ki ezt az eshetőséget.
„Nos, semmit sem zárnék ki, de minden emberünk esetében hinnünk kell abban, hogy ez a jó irány, amíg be nem bizonyosodik az ellenkezője. Remek autókat építettek a múltban, és úgy hisszük, hogy ez a helyes út. Barcelona egyértelműen olyan helyszín lesz, ahol képesek leszünk korrelációt végezni a februárban látottakkal, és több adatot tudunk gyűjteni. Engem is bosszant, hogy mindig ugyanazokat a dolgokat ismételgetem az adatgyűjtésről és kísérletezésről, de ez nem misztikum, hanem fizika, ennélfogva pedig át kell bogarászni az adatokat.”
Wolff világossá tette, hogy az első teszten használt autó elméletben jóval lassabb. Azaz a Mercedes csak akkor váltana vissza arra a megoldásra, vagy vetne be egy harmadikat, ha a mostaniról kiderül, nem lehetséges kihozni belőle azt, ami papíron benne van.
„Ha végigsétálunk a rajtrácson, láthatjuk, hogy a mi padlólemezünk éle sokkal szélesebben nyúlik ki, mint bárki másé. Ez sokkal nagyobb teret ad az esetleges instabilitásnak. A mi koncepciónk ebben tér el. Világos, hogy a barcelonai teszten használt autó papíron sokkal lassabb, de rá kell jönnünk, hogy miként tehetjük a jelenlegi autót kiszámíthatóbbá a versenyzőknek” – magyarázta.
Az osztrák üzletember hangsúlyozta, csakis akkor kukázzák a mostani megoldást, ha minden kétséget kizáróan bebizonyosodik róla, hogy nem lehet vele dűlőre jutni. Most azonban még nem tartanak itt. „Szerintem továbbra is elkötelezettek vagyunk a jelenlegi koncepció iránt, és annak is kell lennünk. Ha nem hinnénk benne, és 50%-os esélyt adnánk a másik változatnak, akkor már most váltanunk kellene. De hiszünk a jelenlegi koncepcióban. Nem tekintgetünk a szomszéd hölgyre, hogy esetleg jobban tetszik-e. A jelenlegi továbbra is jó.”
„Meg kell értenünk, hogy hol hibáztunk a jelenlegi koncepcióval, mielőtt arról döntünk, hogy egy másikra állunk át. Tudnunk kell, hogy mik az előnyei és hátrányai, erre a kérdésre pedig csak mi adhatjuk meg a választ. Én arra kérném magunkat, hogy Barcelona után kapjunk válaszokat, mert ott valódi összehasonlítást tudunk végezni. Addig pedig a tükörbe nézünk és azt kérdezzük, »elrontottuk vagy sem?«”