A Mercedes tisztába tette, hogy miért szeretett volna stratégiai kérdésben Lewis Hamiltonra támaszkodni a Miami Nagydíjon. A hétszeres világbajnok együttműködés helyett értetlenkedve fogadta a csapat kérését.
Ezúttal Mike Elliott, a Mercedes Forma-1-es istállójának technikai igazgatója válaszolt a rajongók kérdéseire a csapat szokásos versenyhétvége után videójában. A szakember többek között kitért arra is, hogy miért nem hívták ki Lewis Hamiltont kerékcserére a Miami Nagydíj biztonsági autós fázisa során, aminek az lett az eredménye, hogy a korábban kereket cserélő csapattársa a friss gumiknak köszönhetően megelőzte.
A hétszeres világbajnok értetlenkedett is egy sort a futam után azon, hogy a csapata teljesen védtelenül hagyta őt kint George Russell előtt, és azt sem értette, hogy miért őt kérdezték meg arról, hogy ki akar-e állni.
Elliott most elmagyarázta a Mercedest érveit, de előbb arról beszélt, miért a kemény gumikon rajtoltatták az időmérőn csak a 12. időt autózó Russellt.
„Abból, hogy a kemény gumival rajtoltunk, már meg lehetett mondani, hogy nyitva hagytuk a lehetőségeinket. Mindig is az volt a tervünk, hogy [Russell-lel] más taktikával megyünk, mint a körülöttünk levők. Amennyiben olyan autód van, ami véleményed szerint gyorsabb a többiekénél, más taktikát akarsz vele követni, mert ha DRS-vonatban is találod magad, mindig lesz a futamnak egy olyan szakasza, amikor tiszta lesz előtted a pálya.”
„Ez akkor történik meg, amikor a többiek kiállnak kereket cserélni, te pedig tovább kint maradhatsz. Ezt terveztük George-dzsal, és ehhez jött hozzá a potenciális biztonsági autós fázisból való profitálás. Amennyiben azután érkezik a Safety Car, hogy a többiek kereket cseréltek, egyértelműen előnybe kerülsz. George-nak ez jött be.”
Lando Norris és Pierre Gasly balesete miatt a versenyirányítás előbb virtuális biztonsági autós fázist léptetett életbe, ami alatt Russellt kihívták kerékcserére. Ezután viszont beküldték a valódi Safety Cart, Lewis Hamilton azonban még ekkor sem érkezett. A csapat pedig menet közben megkérdezte a hétszeres világbajnokot, hogy szerinte kiálljanak-e, amiről ő utólag elmondta, nem igazán érti, miért tőle várták az ilyen stratégiai döntéseket.
Elliott szavai azonban rávilágítottak, hogy a Mercedes nagyon is tisztában volt az opcióival, és nem akartak mást Hamiltontól, minthogy saját érzéseit közvetítve hozzátegyen valamit ahhoz a helyzethez, amelyben nem lehetett egyértelműen jó döntést hozni.
„Először virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, mi pedig kihívtuk George-ot, ami a helyes lépés volt. Abban a helyzetben voltunk, hogy eléggé nagy hely volt Valtteri és az őt szorosan követő Lewis, illetve George között. Lewis és Valtteri mindketten a kemény gumikon voltak, Lewis pedig közeledett Valtterire, és lett volna esélye a pályán megelőzni őt. A virtuális biztonsági autós fázis viszont nagyon hamar rendes biztonsági autós fázissá változott, összerázva a mezőnyt. Ez abba a helyzetbe hozott minket, hogy George vadonat új közepes gumikon a kopó keményeken levő Lewis és Valtteri mögé került. Ezzel két tűz közé szorultunk, mivel Lewisnak a legrosszabbkor jött a biztonsági autó” – ecsetelte a technikai igazgató.
„Ha nem hívjuk ki [Hamiltont], ott marad mögötte George sokkal frissebb gumin, ha pedig kihívjuk, pozíciót veszít George-dzsal szemben. Noha utóbbi esetben Lewis autóján is új gumi lett volna, csak a lágy és a kemény keverékből volt új szettünk. Az ember azt gondolná, hogy a lágy jó választás lett volna, de mi tudtuk, hogy az nagyon hamar túlmelegszik, és ebben az esetben még hamarabb túlmelegedett volna George mögött csatázva. Így aztán nem igazán volt jó választás. Ekkor kérdeztük meg Lewist, hogy ő mit tenne. Pusztán azért tettük ezt, mert nem volt jó vagy rossz válasz, olykor pedig a pilóta jobban érzi ezeket a dolgokat az autóban, mint amennyire mi, mérnökök látjuk. Lewis a körülmények összjátéka miatt veszített rajta a biztonsági autón.”
Utólag nézve mondhatjuk, hogy talán Hamilton kint tartása volt a jó döntés, mert így is csak Russell-lel szemben veszített pozíciót, a kiállással pedig amúgy is csapattársa mögé került volna, és a rendelkezésre álló keverékeken aligha tudott volna előtte végezni.
Elliott a videóban még azt is megerősített, hogy Hamiltonnak nem sérült meg az autója a Fernando Alonsóval történt rajt utáni ütközésben.