A Red Bull tanácsadója megszólalt az utóbbi napokban szárnyra kapott pletykával kapcsolatban, és rámutatott, hogy nem a túlköltekezés, hanem valami egészen más dolog vezethetett oda, hogy a fejlesztéseikkel megelőzték a Ferrarit.
Miután holland sajtóhírek szerint a Red Bull nonszensznek tartja azokat az olasz értesüléseket, amelyek szerint az idei autójuk fejlesztései költségvetésének nagy részét már elköltötték, Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is reagált a pletykákra.
Azokra a pletykákra, amelyeknek csak táptalajt szolgáltattak Mattia Binotto Miami Nagydíj utáni felvetései, amelyek arról szóltak, hogy a maranellóiak csapatfőnöke nem igazán fogja érteni, ha a Red Bull a továbbiakban is ilyen ütemben fejleszt, mivel a költségplafon miatt arra nem kellene, hogy pénze legyen. A svájci olasz elmondta, ők is azért nem visznek minden futamra újításokat, mert egyszerűen nem fér bele a keretbe.
Marko a Motorspot-total.com most kijelentette, szó sincs arról, hogy felgyorsították volna a fejlesztéseik ütemezését, és szerinte az eddigi költéseik nagyjából hasonlóak a riválisaikéhoz.
„Nem hiszem – felelte az osztrák arra a kérdésre, hogy többet költöttek-e a Ferrarinál eddig az idén fejlesztésekre, majd kiemelt egy lényeges dolgot azzal kapcsolatban, hogy szerinte miért tudtak nagyobbat előrelépni a maranellóiaknál. – Mi úgy tervezzük a fejlesztéseinket, hogy minden egyes újítással súlyt is csökkentsünk, mert sajnos még mindig nem értük el a minimum súlyhatárt, és a következő fejlesztéssel sem fogjuk elérni.”
„De nem gondolom, hogy ebben a tekintetben jelentősen eltér a helyzetünk a Ferrariétól. Különösen úgy, hogy azon tűnődöm, milyen hatással lehet rájuk, hogy Carlos Sainz már több alkalommal összetörte az autót. Ez nem lehet olcsó” – szúrt oda egy kicsit a Scuderiának.
Az is igaz, hogy a Red Bull korábban aggodalmát fejezte ki a költségplafon miatt, mondván nagyon nehéz alatta maradni. Marko azonban most tisztába tette, hogy nem a fejlesztési költségekre gondoltak. „Való igaz, hogy a megnövekedett szállítási költségek gondot jelentenek, de ez nem csak ránk van hatással, hanem a Ferrarira és a többi csapatra is.”
Eközben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt hangsúlyozta, hogy nagyon fontos olyan fejlesztésekkel készülni, amelyek az utolsó centig megtérülnek. „A költségplafon korlátozásai miatt nagyon óvatosnak kell lenni azzal, hogy hol vetjük be a fejlesztéseket. Biztosra kell mennünk, hogy amit az autóra pakolunk, megérte az árát.”