Újabb sorozattal bővül a McLaren palettája: az F1, az IndyCar és a Extreme E után a Formula E mezőnyéhez csatlakoznak. Méghozzá az idei címvédő Mercedes EQ csapat átvételével.
A brit márka pontot tett a közel egy éve húzódó ügy végére, ugyanis akkor vettek indulási jogot az FIA elektromos világbajnokságába. Mivel elveszítik a Mercedes által biztosított gyártói státuszt, a Nissan erőforrására váltanak.
Az alakulatot továbbra is Ian James vezeti majd. A brit kiemelte, örül, hogy minél kevesebb változtatással meg majd végbe az átvétel. Így reméli, csapata meg tudja tartani a lendületet, amit a bajnoki évükben szereztek.
„Már így is a csapat nagy részét Németországból költöztettük az Egyesült Királyságba [Brackley], így nem lenne fair, ha most ismét elmozdulnánk valahova.
Nem maradunk ugyanazon a helyen, mert lennének vele technikai gondok is, de nem megyünk messzire.” – árulta el a brit, hogy ezentúl nem a Mercedes létesítményeit használják majd.
„Jövőre vezetik be a költségsapkát, szerintem emiatt jöhetett létre ez az egész. Tényleg minden összeállt.
Persze csalódás volt, amikor a Mercedes kivonult, ezt nem fogom tagadni, de ahogy most állunk, azzal mindenünk megvan ahhoz a sok tényező közepette, hogy ezt a stabil és fenntartható egséget tovább vigyük.”
A The Race szerint – bár mindketten tartoztak korábban a McLaren kötelékébe – sem Stoffel Vandoorne, sem Nyck de Vries nem marad a csapatnál.
„Ahogy végig nézek a mezőnyön, sok-sok tehetséges versenyzőt látok, akik kopogtatnak az ajtónkon.” – fejezte ki nyugalmát a helyzettel kapcsolatban James.
„Világklasszis pilóták vannak itt, és szintén van pár világklasszis, aki jönni szeretne, úgyhogy annyira nem aggódom emiatt.”
Ezzel az is eldőlt, hogy a brit márka nem épít hypercart Le Mans-ra. Ez lett volna ugyanis a másik projekt, amibe rövid távon belekezdenek.