back to top
KezdőlapTouring CarDTMHiába csatlakoztak, a Porsche nem volt boldog az első hétvége után

Hiába csatlakoztak, a Porsche nem volt boldog az első hétvége után

-

A teljesítmény kiegyenlítéső rendszert kritizálta az egyik Porsche-csapat főnöke, miután a márka mindhárom autója a mezőny végéről kezdte az idei DTM szezont.

A szombati időmérőn a legjobb Porsche – Dennis Olsen – a 19. lett, mire a három stuttgarti járgány 25 kg súlyengedményt kapott. Bár versenyen aztán már pontokért küzdhettek, és vasárnap is jobbat értek el az edzésen, az SSR Performance csapatfőnöke, Stefan Schlund így sem volt boldog.

„Nagy várakozással utaztunk el Portimaóba. Sajnos nem rangsoroltak minket megfelelően a BoP-t tekintve, így elvették a dobogós esélyünket. Ezen javítani kell majd a következő versenyekre. Ennek ellenére elégedett vagyok. A csapat összeszokott és jó munkát végzett. Folytatjuk a munkát, mindent megteszünk, hogy a következő fordulóban jó helyzetből induljunk.”

Dennis Olsen, SSR PErformance, Porsche, DTM, racingline.hu
Fotó: DTM

A Porsche 520 lóerejével papíron a leggyengébb autó a mezőnyben, ezért nem könnyű a BoP-t meghatározni számukra. Úgy tűnik, az eredeti teszten mindent beleadtak, és kevesebb tempót találtak, mint a többiek a versenyhétvége folyamán.

Nem csak őket érintették a hirtelen változtatások, de a többi márka nem volt hajlandó – előzetes tesztelés nélkül – szűkítőt rakni az autókba, csak a plusz súlyos megoldásba egyeztek bele. Ezzel ugyan a kanyarokban lelassultak, de így is gyorsabbak voltak az egyenesekben a Porsche pilótáinál.

A közel 10 km/h-s lemaradással Laurens Vanthoor elismerte, csak úgy tudott pozícióért küzdeni a többiekkel, hogyha megpöccintette őket.

„Mondtam Sheldonnak [van der Linde], hogy bocsánat, de különben az életben nem mentem volna el mellette, mire ő is nevetett.

Frusztráló, ha követsz valakit, de nem tudsz mit tenni. Bármit próbálhatsz, de motorerő ellen nincs mit tenni. Legalább a fékek tekintetében erősek voltunk.

A lényeg, hogy még újak vagyunk a DTM-ben, és minden alkalommal, amikor pályára hajtunk, tanulunk. Folyamatosan javulunk, szerintem pár hétvégén belül a győzelemért fogunk harcolni. De amíg nem teljesítünk 1000 százalékon, addig mást nem hibáztathatunk.”

Laurens Vanthoor, SSR Performance, Porsche, DTM, racingline.hu
Fotó: DTM

Gerhard Berger, a sorozat első embere épp Vanthoor példáját hozta fel arra, hogy igenis hatásos volt a változtatás.

„A DTM más, mint a többi bajnokság, amiben eddig voltak, mert más ellenfelek vannak. Itt nem fér bele a sok gyengeség, mindenkinek rendesen el kell végeznie a házi feladatot. Az adatok és a tapasztalat alapján meg tudjuk mondani, hogy ők lassabbak, vagy a BoP rossz.

Ami a szombatot illeti, egyetértek vele. utalt Schlundra. – Talán még nem gyűjtöttünk elég adatok, hogy eltaláljuk a Porschét, ez rendben van… Utána azonban csak Vanthoor volt 5 tizeddel gyorsabb, [Thomas] Preining lassabb volt, Olsen tempója pedig nem változott… És akkor még nem is számítottam bele, hogy a többiek közben nehezebbek lettek.”

Persze ez nem változtat a tényen, hogy a Porsche három versenyzőjét a sok kieső is segítette mindkét nap, így tudtak többször is pontot szerezni.

Thomas Preining, KÜS Team BErnhard, Porsche, DTM, racingline.hu
Fotó: Gruppe C Photography/DTM