back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen nyert, Leclerc az élről esett ki, Russell dobogós

Verstappen nyert, Leclerc az élről esett ki, Russell dobogós

-

Elképesztő hőségben indult a Spanyol Nagydíj, 37 fokos volt a levegő hűmérséklete, az aszfalt pedig 49 fokos volt. A hőség ráadásul pollent is hozott, amitől Lando Norris szenvedett nagyon.

Az első rajtkockából a ferraris Charles Leclerc várta a kezdést, mellőle Max Verstappen indult, akinek a szombati időmérő végén motorproblémája volt. A második sort Sainz és Russell foglalta el.
Fernando Alonso pedig bár a 17. helyre kvalifikált, az utolsó helyről rajtolhatott, mert erőforrásának több elemét is cserélni kellett az autójában.

Mindenki lágy keverékű Pirelliken várta a 66 körös verseny rajtját, kivéve Lewis Hamilton, aki a 6. helyről közepes keverékeken indult.

Rajt

Verstappen jól rajtolt, de Leclerc jól védekezett és megtartotta az első helyet. A hazai pályán versenyző Sainz azonban visszaesett az 5. helyre.

Közben Magnussen és Hamilton összeakadtak, mire a dán kiszánkázott a kavicságyba. Mindketten eljutotta a boxutcába, így folytatni tudták a versenyt, de az utolsó helyre estek vissza.

Mindezek következtében Mick Schumacher lesipuskásként a 6. helyre jött fel.

Hamilton a 19. helyről ki szeretett volna állni, hogy kímélje a motort, nem látta reálisnak a pontszerzést onnan, de a csapat szerint a motor rendben volt.

Sóder Klub

A 7. körben Sainz hibázott és kicsúszott a kavicságyba. A 11. helyre esett vissza. Két kör múlva Verstappen másolta le Sainz sóderes mutatványát, és a 4. helyre csúszott ezzel vissza.

A holland azonban így csapattársa, Pérez mögé került, aki hamarosan maga elé engedte. Így Verstappen üldözőbe vette a második helyen haladó Russellt.

A 15. körben már csak az élen álló Leclerc, az őt követő Pérez, és a 6. helyen álló Vettel nem cserélt még gumit.

Technikai hibák, Ferrari dráma

Közben Verstappen Red Bullján meglehetősen impulzív, kiszámíthatatlan módon működött a DRS, nem mindig akart működni. A 19. körben sikerült kinyitnia, nem volt elég lendülete Russell megelőzéséhez. Később azonban ismét nem működött… Meglehetősen ingerült is lett a holland a probléma miatt.

Miután mindenki túlesett egy kerékcserén (22. kör), az élen Leclerc állt, őt Russell, Verstappen, Pérez, Bottas, Ocon, Sainz, Norris, Tsunoda és Alonso követte a pontszerző helyeken.

Hamilton ekkorra a 15. helyig tudott előrébb lépni, de akkor újabb boxkállást tett.

A 24. körben Verstappen autóján kinyílt a DRS, sikerült megelőznie Russellt, de a brit visszatámadott és visszaszerezte a pozíciót.

A 27. körben megtörtént a dráma: Leclerc Ferrarija meghibásodott, célba is vette a boxutcát. A vezetést Russell vette át, nyakában Verstappennel.

Közben hátrébb Gasly megforgatta Strollt. Később ezért a francia 5 másodperces büntetést kapott.

Leclerc fel is adta a versenyt, Verstappen pedig kereket cserélt. Russell mögött így Pérez haladt, őt pedig Bottas követte. Verstappen a 4. volt, őt Sainz követtel.

A 31. körben Pérez átvette a vezetést Russeltől, Zhou pedig műszaki okokból feladni kényszerült a versenyt.

A következő körben Verstappen megelőzte Bottast, így már a harmadik helyen haladt, Russell mögött.

Verstappen átvette a vezetést

Később Russell, majd Pérez is cserélt kereket, így Verstappen került az élre, Pérez és Russell előtt.

Korábbi kétkedése ellenére Hamilton a 39. körben már a 6. helyen haladt, és a mezőny végéről induló Alonso is a pontszerző 10. helyen állt.

A 45. körben Verstappen ismét kereket cserélt, és a második helyre tért vissza, Pérez mögé.

Közben Hamilton figyelmeztetést kapott pályaelhagyások miatt.

Verstappen kerékcseréje után, 20 körrel a vége előtt, Péreznek szólt a csapata, hogy a holland gyorsabb nála, és ha utoléri, engedje el.

„Ez nagyon nem fair, de ok”

– felelt Pérez.

A 49. körben meg is történt ez az elengedés

Az 51. körben Hamiltoné volt a leggyorsabb kör, és Ocon megelőzésével feljött a 6. helyre. 5 körrel később azonban a versenyben futott leggyorsabb kör Pérezé lett.

8 körrel a vége előtt a negyedik helyen haladó Bottast Sainz és Hamilton is megelőzte. A 60. körben aztán Hamilton Sainzot is megelőzte és a negyedik helyen haladt tovább.

Az utolsó előtti körben Hamiltonnak vissza kellett fognia magát, mert túlmelegedéssel küzdött a Mercedes. Sainz könnyedén meg is előzte.

Végül a három kerékcsere lett a kifizetődő.

A 2022-es Spanyol Nagydíjat végül Max Verstappen nyerte, Pérez és Russell előtt. A további pontszerzők: Sainz, Hamilton, Bottas, Ocon, Norris, Alonso, Tsunoda.

A verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Diff.
1 Max Verstappen Red Bull
2 Sergio Perez Red Bull 13.072
3 George Russell Mercedes 32.927
4 Carlos Sainz Ferrari 45.208
5 Lewis Hamilton Mercedes 54.534
6 Valtteri Bottas Alfa Romeo 59.976
7 Esteban Ocon Alpine 1:15.397
8 Lando Norris McLaren 1:23.235
9 Fernando Alonso Alpine 1 kör
10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1 kör
11 Sebastian Vettel Aston Martin 1 kör
12 Daniel Ricciardo McLaren 1 kör
13 Pierre Gasly AlphaTauri 1 kör
14 Mick Schumacher Haas 1 kör
15 Lance Stroll Aston Martin 1 kör
16 Nicholas Latifi Williams 2 kör
17 Kevin Magnussen Haas 2 kör
18 Alex Albon Williams 2 kör
Zhou Guanyu Alfa Romeo kiesett
Charles Leclerc Ferrari kiesett