Kis híján nem tudott felállni a két Red Bull a rajtrácsra Spanyolországban.
A riválisok csodálkozva konstatálták, hogy a Bikák mennyi ideig munkálkodnak a boxukban. Kísértetiesen hasonlított az eset Sebastian Vettel és Lance Stroll problémájához Miamiban. Az Aston Martin ugyanis túl hűtötte az üzemanyagot, így megfelelő hőmérsékletre kellett hozniuk azt.
A szabályok szerint a levegő hőmérsékletéhez képest csak 10 fokkal lehet hidegebb az említett folyadék. Az FIA ellenőrei a boxutca megnyitása után valós időben nézik a hőmérsékletet, és ellenőrzik az autókat.
A Red Bull viszont arról beszélt, hogy a DRS probléma miatt késlekedtek a rajt előtt. A The Race és az Auto Motor und Sport szerint más áll a háttérben. Az osztrák istálló is úgy járhatott, mint a „zöld Red Bull”. A túlhűtött üzemanyag szabályellenesnek minősül, így gyorsan kellett cselekedniük. 8 másodperccel a boxutca zárása előtt tudtak csak felérni a kijelölt pozíciójukba.
A szabályzat azonban azt is kimondja, hogy a határértéket akkor kell produkálniuk, mikor az „autó használatban van”. A Ferrari ezt úgy értelmezi, hogy a motor beindításának pillanatában kell elérni a meghatározott hőmérsékletet. Az Aston Martin és a Red Bull nem értett ezzel egyet. Az autó használatnak pillanatát ők a rajtrácsra való fellálástól számítják.