Első ránézésre azt hihetnénk, hogy Barcelona után a monacói versenyhétvége is fejlesztési dömpinget hoz, de valójában ennek az ellenkezője az igaz.
Az FIA szokás szerint kiadta a csapatok adott versenyhétvégére vonatkozó fejlesztéseit, amelyekből kiderül, hogy kik érkeztek újításokkal Monacóba. Noha papíron tízből hét istálló hozott fejlesztést a Hercegségbe, a valóságban ennél jóval kevesebben módosítottak amiatt az autójukon, hogy azzal a teljesítményt növeljék.
A változtatások többsége ugyanis pályaspecifikus, és olyan területet érint, amelyen csak Monacóra módosítottak. A Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams egyaránt módosított az első vagy a hátsó fékhűtőkön, hogy az alacsony sebesség mellett is megfelelő hűtést kapjanak a fékek. A wokingiak, az energiaitalosok, valamint az Alpine, az Alpha Tauri és a Haas a kormányon is változtatott, amire azért volt szükség, hogy alkalmazkodjanak az egyedül itt található szűk kanyarokhoz.
A McLaren ráadásul még a türkökön is alakított egy kicsit, hogy Monaco kompatibilissá tegye azokat, pontosabban, hogy a pilótáknak kevésbé legyen zavaró a kanyarcsúcspontok megtalálásában.
És hogy ki hozott valódi fejlesztést? Egyedül a Mercedes, amely nem csak Monacóra készülve módosított a versenygépén, és az első szárnyának véglapján változtatott egy kicsit.
Ami pedig érdekes, hogy a Ferrari, az Aston Martin és az Alfa Romeo semmilyen változtatást nem hajtott végre az autóján, ami ezek szerint megfelelő hűtéssel és kormányrendszerrel rendelkezik a szűk és lassú utcai pálya sajátosságaihoz.
FRISSÍTÉS
Időközben Piergiuseppe Donadoni, a Formu1a Uno olasz F1-es oldal társalapítója a Twitteren közzétette, hogy a Ferrari is módosít a kormányművön, aminek köszönhetően 4 fokkal jobban el lehet majd fordítani a kerekeket a megszokottnál, hogy be tudjon fordulni az autó a Loews-hajtűbe.