Charles Leclerc volt a leggyorsabb az első szabadedzésen, a második legjobb időt Sergio Pérez autózta, míg a harmadik Carlos Sainz lett.
Nicholas Latifi kivételével mindenki kihajtott a pályára, hogy minél előbb felvegye a ritmust. Az első komolyabb időt Charles Leclerc szolgáltatta, ám Carlos Sainz gyorsan elvette tőle az első pozíciót.
A Ferrari versenyzői a legjobb körüket közepeskeverékű abroncsokon produkálták, míg a többiek a fehér oldalfalú gumikkal próbálkoztak.
A monacói versenyző látogatott ki a bukótérbe, így egy ideig felvillant a sárga jelzés is.
Mick Schumacher autója a boxbejárat előtt állt meg, így Fernando Alonso nehezen tudott bekanyarodni a garázsához. Mivel rossz helyen állt meg a Haas és menteni kellett, előkerült a piros zászló is.
Kisebb szünet után ismét útjára indulhatott a mezőny. Először Sebastian Vettel hajtott ki a pályára, őt Esteban Ocon és Lewis Hamilton követte. A hétszeres világbajnok a delfinezésre is panaszkodott, érzése szerint „őrülten” pattog a W13.
Fél óra elteltével Lando Norris ugrott közepeskeverékkel az élre, a sorban őt Lewis Hamilton és Max Verstappen követte. Az első 10-be még Daniel Ricciardo, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Alex Albon és Sergio Pérez fért be.
Valtteri Bottas mindaddig köridő nélkül árválkodott a boxban. Az Alfa Romeonál technikai hibákat észleltek.
Charles Leclerc az élre repítette Ferrariját, így ő bizonyult a leggyorsabbnak a monacói első gyakorláson. Sergio Pérez lett a második, míg Carlos Sainz férkőzött be a harmadik pozícióba. A hibázó Max Verstappennek a negyedik hellyel kellett megelégednie, míg mögötte Lando Norris, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, George Russell, Sebastian Vettel, és Lewis Hamilton alkotta még az első 10-et.
1 | 1:14.531 | 29 | ||
2 | 1:14.570 | +0.039 | 30 | |
3 | 1:14.601 | +0.070 | 28 | |
4 | 1:14.712 | +0.181 | 26 | |
5 | 1:15.056 | +0.525 | 31 | |
6 | 1:15.083 | +0.552 | 33 | |
7 | 1:15.157 | +0.626 | 33 | |
8 | 1:15.211 | +0.680 | 34 | |
9 | 1:15.387 | +0.856 | 33 | |
10 | 1:15.499 | +0.968 | 29 | |
11 | 1:15.536 | +1.005 | 36 | |
12 | 1:15.539 | +1.008 | 26 | |
13 | 1:15.749 | +1.218 | 28 | |
14 | 1:15.806 | +1.275 | 30 | |
15 | 1:16.110 | +1.579 | 39 | |
16 | 1:16.315 | +1.784 | 24 | |
17 | 1:16.417 | +1.886 | 27 | |
18 | 1:17.714 | +3.183 | 30 | |
19 | 1:18.636 | +4.105 | 12 | |
20 | 2 |