A Red Bull osztrák tanácsadója szerint drasztikus büntetést kellene kiszabni Charles Leclerc-re a Monacói Nagydíj időmérőjén történtek miatt. A sportszabályzat ugyanakkor nem Helmut Markónak ad igazat.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, Charles Leclerc-nek büntetést kellene kapnia a Monacói Nagydíj időmérője után, a Q2-ben a később a pole pozíciót megszerző Ferrari-pilóta ugyanis elmulasztott megállni az FIA mérlegénél, ahová a szerelőknek kellett őt visszatolnia. Az F1-75-öst így sikeresen mérlegelték, Marko szerint azonban ez már így mindenképpen szabálytalan, ezért jönnie kellene a büntetésnek.
„Ha konzisztensen büntetik ezt, mint a junior kategóriákban, akkor drasztikus büntetést fog kapni – fortyogott a 79 esztendős osztrák az ORF-nek. – Elment a mérleg mellett. Nem változtattak az autón, de a szabályok értelmében büntetést kellene kapnia. Nem kívánom ezt neki, mert annyi balszerencséje volt már Monacóban, de nem gondolom, hogy az, hogy visszatolták, semmisé teszi a szabályszegést.”
A tanácsadó azt ugyanakkor kizárta, hogy hivatalos panaszt nyújtanak be. „Nem hiszem, hogy közbe kell avatkoznunk, annyira egyértelmű volt. Más csapatok is mögötte végeztek, és mindenkinek az az érdeke, hogy előbbre kerüljön. De hivatalosan nem fogunk tenni semmit.”
Leclerc-t kérdezték is az időmérő után, hogy miért nem állt meg, mire ő igen meglepő választ adott. „Nagyon trükkös itt a helyzet, mert valójában nem is tudom, hogy hol, a jobb vagy a bal oldalon van a [mérlegelésre szólító] LED-panel. De nagyon messze van [oldalra], így az ember nem is néz abba az irányba. Valójában egyáltalán nem láttam, hogy kihívtak mérlegelésre, de szerencsémre a csapat észrevette, és szólt, hogy álljak meg. Ezután pedig visszatoltak.”
Az esetet a felügyelők nem vizsgálták. Méghozzá azért, mert az autó nem tért vissza a garázsba, miután elmulasztott megállni a mérlegnél, és a szerelők sem változtattak rajta semmit, csak egyszerűen visszatolták. A sportszabályzat 5.2.1-es pontja pedig ilyen esetekben lehetőséget ad erre. „Minden pilótát, aki elmulaszt megállni, amikor arra kérik, utána pedig elmulasztja visszavinni az autót az FIA garázsához, vagy a csapat dolgozik az autón, mielőtt az visszakerülne az FIA garázsához, jelenteni fognak a felügyelőknek” – olvasható a szabályban.
Leclerc esetében azonban teljesült mindkét feltétel, azaz vissza is tolták az autóját, és nem is változtattak rajta. Ezt minden bizonnyal a Red Bullnál is pontosan tudják, így Marko nyilatkozata inkább a Ferrari heccelésének, mintsem valódi panasznak tudható be.